Geplaatst in Open dagboek

Drie jaar getrouwd: Leren Bruiloft

Afgelopen dinsdag -15 september- was het alweer drie jaar geleden dat ik trouwde met Lukas. De liefde van mijn leven. Een man met zijn hart op de goede plek en áltijd achter mij staat! Wat ben ik dankbaar met zo’n fijn huwelijk. En daar gaan nog vele jaren bijkomen!

DSC_0077 (2)Drie jaar geleden gaven wij elkaar het “jawoord” in bijzijn van onze familie en vrienden. Een paar dagen voor ons huwelijksfeest trouwden wij voor de wet, maar een aantal dagen daarna bezegelden wij onze liefde voor elkaar op een mooie locatie midden in het bos. Wij trouwden die dag voor God; vroegen om Zijn zegen, wat voor ons toch wel het allerbelangrijkste was én is! Onze bruiloft was precies zoals wij het wilde. Persoonlijk en intiem. Een weddingplanner kwam er niet aan te pas, dat waren wij zelf. Onze ceremoniemeester heeft –heel simpel gezegd- gewoon onze plannen op DE dag zelf uitgevoerd.
DSC_0018-2’S ochtends ontmoette we elkaar op de locatie waar we onze trouwfoto’s zouden laten maken. Lukas kwam aan in een prachtige oldtimer, terwijl ik op hem stond te wachten. Natuurlijk begroette hij mij met een kus. Na onze ontmoeting zijn er foto’s van ons gemaakt. Intussen versierden onze ouders de locatie en kwamen onze gasten aan. Terwijl zij werden voorzien van een hapje en een drankje, genoten wij van een verzorgde lunch voor ons tweetjes. We spraken de dienst nog even door met de voorganger van de gemeente en daarna was het dan echt zo ver. Lukas nam vast plaats voor in de zaal. Ik wachtte -samen met mijn vader- op hét moment om naar binnen te gaan. Dat moment, dat mijn vader me weggaf, was heel speciaal. Zo voelde het ook echt.DSC_0203 Ook de dienst hadden wij trouwens helemaal zelf in elkaar gezet. Zo hadden we zelf filmpjes gemaakt met liedjes die veel voor ons betekende en beelden van onze verloving.

Na de dienst zijn we met alle gasten naar buiten gegaan om een groepsfoto te maken. Iedereen stond ons op te wachten en bliezen mooie bellen naar ons toe. Wat romantisch! Ik was zo gelukkig. Na de groepsfoto kon het feest beginnen, en wat was het genieten! We hebben prachtige woorden toegezegd gekregen, een dans, een quiz, een persoonlijk tijdschrift (over ons tweeën!), DSC_0280allerlei liedjes en een prachtige film dat mijn broertje had gemaakt! Werkelijk een dag om nooit meer te vergeten. Onze bruidstaart was ook absoluut geen standaard. We wilden iets speciaals. Lukas en ik noemen elkaar altijd: ‘liefebees’ van lieveheersbeestje. Onze taart bestond uit vier harten die samen een klavertje vier vormden met op één van de harten twee verliefde liefebeesjes! Wij dus. Hij was fantastisch. Elk taart had een andere smaak, zodat er voor ieder wat wils bij zat.

Aan het einde van ons feest zijn we met al onze gasten naar een open veld gelopen. Iedereen kreeg een witte heliumballon. Samen hadden wij een gedicht geschreven en deze lazen wij aan iedereen voor. De gasten stonden in een kring om ons heen. Na ons gedicht hebben wij met al onze gasten de witte ballonnen de lucht ingelaten. Een prachtig gezicht. DSC_0291

De meeste van onze gasten gingen nu naar huis. Een aantal bleef om samen met ons de dag af te sluiten met een diner. We hadden gekozen voor een uitgebreid buffet, zodat iedereen kon pakken wat hij of zij wilde eten. Ik was bekaf en stiekem blij toen wij naar ons hotel gingen. Hier hebben wij samen nog al onze cadeaus bekeken en zijn daarna heerlijk in bad geweest. Wat hadden we genoten en wat waren we gelukkig dat wij elkaar vanaf toen man en vrouw mochten noemen. En nog steeds! En nog vele jaren daarna..! DSC_0544

5 gedachten over “Drie jaar getrouwd: Leren Bruiloft

Geef een reactie

