Geplaatst in Algemeen, Open dagboek

Pinterest Perfect? No Thanks!

Ken je ze? Die huizen die perfect ingericht zijn. Zoals je weleens voorbij ziet komen op Pinterest, of Instagram en tegenwoordig ook veel televisiereclames. Bijna iedereen lijkt wel zo’n huis te willen hebben. Maar waarom eigenlijk?

Ik houd niet zo van Pinterest perfect ingerichte huizen. Ze zijn wel mooi hoor, sommige prachtig zelfs. Overal is aan gedacht, alles past bij elkaar, tot in de details. Maar gezellig? Nee, vind ik niet! Ik zou niet kunnen wonen in zo’n huis. Een huis moet leven, gezellig zijn. Misschien houd ik er ook wel niet van omdat deze interieurs vaak wit, grijs -en bruintinten bevat. Ik -of eigenlijk wij- houden meer van kleur. Daarbij komt ook nog eens dat wij van projecten houden. Natuurlijk hebben we wel een bepaalde inrichting in huis, maar schuiven en veranderen van meubels vinden wij alleen maar leuk! Ons hele huis bestaat uit gekregen meubels van familie of zijn gekocht via Marktplaats. Alleen onze TV -en Expedit kast hebben wij ooit eens nieuw gekocht bij Ikea. Oh, WE LOVE IKEA! Divers, simpel en toch stijlvol! Het is voor ons een leuke uitdaging om met redelijk goedkope meubels, die wellicht niet meteen bij elkaar passen, het toch gezellig en naar onze smaak in te kunnen richten! Creatief denken dus. Netjes, dát vind ik wel belangrijk. Wat dat betreft ben ik wel een beetje ‘n control freak. Als het niet netjes is, ben ik zelf niet rustig. Het geeft mij letterlijk rust als het huis schoon is. Opgeruimd? Tja, dat kan nou eenmaal niet altijd met kids. Ben ik wel heel vaak mee bezig 😉

Vorig jaar augustus zijn wij verhuisd naar onze eerste koopwoning. Wat een vooruitgang is dat! Eindelijk alles zelf kunnen bepalen. Vlak nadat we verhuisd waren was ons huis redelijk netjes op orde. Totdat we ons weer bedachten. Veel meubels eruit, we wilden het toch weer anders. Een ander bed, andere nachtkastjes, de hoge box eruit; met als gevolg veel spullen die nog verkocht moeten worden en dus een bomvol huis. Wel alvast een vernieuwde speelhoek voor de kids, hoewel ik daar ook nog niet helemaal over uit ben… Zo blijf je bezig!

Maar waarom willen veel mensen dat nou, een Pinterest perfect huis? Is het om erbij te willen horen? Of omdat ze het echt mooi vinden? Of gewoon omdat ze al blij worden van het idee? Een soort droom. Vaak willen we erbij horen. Hebben wat anderen ook hebben. Niet echt tevreden met wat we wel hebben, het kan immers altijd beter. Toch? In dat laatste kan ik mezelf wel vinden. Het kan altijd beter, leuker, gezelliger, praktischer. Op dit moment zit ik in zo’n fase. Als ons huis weer wat meer op orde is, zal ik een leuke plog voor jullie maken met een kijkje in ons huis!

Wat vind jij? Pinterest perfect of juist niet?

9 gedachten over “Pinterest Perfect? No Thanks!

  1. Nee, geen pinterest perfect voor mij. Het is mooi om te zien hoor, dat zeker wel, maar ik ben hier veel te rommelig voor. Respect voor de mensen die leven in een huis die op een perfecte showroom lijkt.

    Like

  2. Bij elkaar gesprokkeld, gespaard, marktplaats en kringloop! Ik kreeg vorige week van een lieve vriendin spulletjes voor in huis, ik hou daar zo van! Maar pinterest perfect, we komen niet in de buurt! Villa Kakelbont noem ik het altijd.. En vooral, heel veel oud roze 😉 Nu ben ik trouwens wel echt benieuwd naar jullie huis!

    Like

  3. Tja, wanneer is iets pinterest perfect? Ik haal veel ideeën er vandaan en vind het heerlijk om alles afgestemd te hebben! Wij hebben alles nieuw gekocht voor in huis met de gedachten dat we dan juist goede spullen hebben die lang mee gaan! Het geeft mij juist rust om alles opgeruimd en in ”zand-bruin” tinten te hebben. Heeft voor mij niets te maken met ”erbij horen” maar de spullen kopen die wij mooi vinden en bij ons passen 🙂

    Like

    1. Ik kan me in jullie geval inderdaad voorstellen dat je bij een heel nieuw huis dat net gebouwd is ook nieuwe meubels wilt. Helaas is dat voor ons niet weggelegd, maar vinden het ook niet erg. Het belangrijkste is dat je je thuis voelt in je huis en er je rust kunt vinden 🙂

      Like

Geef een reactie

