Geplaatst in Algemeen, Snailmail

Creatief Shoppen #TIPS

creatiefshoppen
Je zult het vast wel herkennen als snailmail liefhebber. Leuke creatieve koopjes en aanbiedingen zijn niet te weerstaan. Vooral de Action, Xenos, Wibra en Zeeman zijn erg gevaarlijk. Nooit kom je (alleen) met datgene naar buiten waarvoor je eigenlijk naar binnen ging. Plots verdwijnen er ook stickers, papierblokken, stiften, labels, tape, lintjes, enveloppen en noem maar op zomaar uit de schappen, zo -whoop- in je winkelmandje. ‘Ons’ binnen opsluiten dan maar? Nee, dat heeft écht geen zin. Online is er namelijk ook héél veel leuks te vinden. En wij weten precies waar! Want nee, wij snailmail fanaten hebben nóóit genoeg, toch?! 😉 Om je lekker in die waan te laten en misschien wel je favoriete shops uit te breiden, zet ik er aantal voor jou op een rijtje waarvan je de meeste zo vanaf de bank kunt bezoeken. Handig toch?

1) Snailmailleuks Heb jij (nog) geen Instagram? Maak dan snel een account aan, want bij @snailmailleuks – ja, de naam zegt het eigenlijk al- vind je heel veel leuks voor je snails. Zo kocht ik er laatst setje sticker postzegels en een leuke houten memohouder. Dat laatste is vooral leuk als je mooie kaarten spaart. Zet hem op je bureau en wissel steeds af met een mooie kaart. Én, je ontvangt een leuk extraatje wanneer je een bestelling doet. LET OP: Betaling via vooraf overmaken.

2) Wish.com Op deze site vind je de meest leuke stationary artikelen, waarvan het meeste €2 inclusief verzendkosten is. Omdat de producten uit Japan en China komen, moet je er wel rekening mee houden dat deze zo’n 2 tot 3 weken onderweg zijn. Maar je ergens lang op kunnen verheugen is ook leuk, toch? Ik heb er al heel veel leuks gevonden. Sluitstickers, post-it’s, tape, zakjes. Neem zelf maar eens een kijkje! LET OP: Betaling via PayPal.

3) AlieExpress.com Oké, hier moet je me niet te lang in ‘loslaten’, want ze hebben hier zóveel leuks. Alsof al die stationary en scrapbook producten roepen: ‘Koop mij, koop mij!’. Anyway, de producten zijn goedkoop én hebben vaak ook nog leuke kortingen. De verzending is bijna altijd gratis. En wij houden van gratis, toch? Dus eh, veel shopplezier 😉 VOORDEEL: Betaling kan gewoon via iDeal!

4) Briefpapiershop.de Als snailmail liefhebber houd je misschien ook wel van mooie kaarten. Zo heb ik laatst de serie van Mila Marquis ontdekt. Prachtige kaarten die haast te mooi zijn om weg te geven. Inlijsten of ze in een memohoudertje stoppen is daarom ook een leuk idee. Afijn, deze shop verkoopt dus de Mila Marquis kaarten voor een fijn prijsje. In Nederland zijn de kaarten online nergens te vinden. Wél worden ze in bepaalde boekenshops verkocht, maar dan betaal je wel wat meer. In deze Duitse webshop kosten de meeste kaarten €1.10 per stuk. Tot 500 gram zijn de verzendkosten naar Nederland €4.50. LET OP: Betaling via PayPal.

5) Lovelycards.ru Oké, blijf even rustig zitten, want dit is haast niet te geloven. De meeste kaarten in deze shop zijn namelijk maar 13 Russische Roebel, wat €0.16 is! Ook verkopen ze leuke magneten; deze kosten €0.32 per stuk. De verzendkosten bij bestellingen tot 100 gram zijn ongeveer €2.15. Ik heb met mijn mond open van verbazing het winkelwagentje vol geshopt en met een grote glimlach betaalt! Het is dus zeker de moeite waard om deze webshop te bezoeken. LET OP: Betaling via PayPal. TIP: OPEN DE SITE IN GOOGLE CHROME, IN DEZE BROWSER VERTAALT HIJ DE SITE AUTOMATISCH!

6) Postzegels met korting Tja, die postzegels van tegenwoordig. Om te huilen toch? Die prijzen! Daarom is deze shop heel fijn. Hier kun je je postzegels met korting kopen. Vaak krijg je nog mooie zegels ook. Én ze worden netjes in zakjes verpakt met daarop een vermelding hoeveel en welke zegels je nodig hebt! Een echte aanrader!

7) Creatief Goedkoop Hier vind je vooral heel veel materialen voor het maken van sieraden. Maar als je goed zoekt, kun je er ook hele leuke snailmail spulletjes vinden. Zo heb ik er al regelmatig zakjes en knoopjes gekocht, maar je kunt er ook terecht voor kleine glazen flesjes, veertjes, boekenleggers, strikjes, flatbacks.. Ach, misschien moet je zelf maar eens kijken..Je krijgt ook altijd een leuk extraatje bij je bestelling! LET OP: Betaling via vooraf overmaken.

8) Prijsmepper Dit is géén webwinkel, hiervoor zul je dus wel even van de bank af moeten. Deze winkel heeft 17 vestigingen in Nederland. Ik woon op een klein half uurtje rijden van één van deze vestigingen. Gelukkig…of niet? Dat is maar net hoe je het bekijkt. Hihi. De Prijsmepper verkoopt restpartijen van het Kruidvat en de Trekpleister voor héle kleine prijsjes. Dit is écht mijn favoriete winkel om in rond te neuzen. Je vindt hier een zeer breed assortiment aan creatieve producten. Laatst kocht ik er een leuk cadeautje die ik binnenkort hier ga verloten!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

En heb ik je nieuwsgierig gemaakt? Kende jij deze leuke shops al?
Wist je dat ik in mijn eigen shop ook leuke snailmail hebbers verkoop?

5 gedachten over “Creatief Shoppen #TIPS

Geef een reactie

