Geplaatst in DIY voor jou

Washi-frame #DIY

Vandaag een vrolijke DIY, dat hoort wel bij de Lente dacht ik zo! Ik geef toe, dit projectje ging iets lastiger dan ik had gedacht, maar juist daarom kan ik je nu hele fijne tips geven! Ik ben in ieder geval helemaal verliefd op het resultaat en kan niet wachten om hem met je te delen.  Kijk dus gauw mee en raak geïnspireerd om je eigen  washi-frame te maken!

IMG_5726

Wat heb je nodig?
– ijsstokjes (Action)
– brede washitape
– secondelijm
– splitpennetje
– houten figuurtje (optioneel)
– flatback (optioneel)
– klein kaartje

1) Kies een aantal ijstokjes uit (hoeveelheid kun je zelf bepalen)

2) Plak de brede washitape op de ijsstokjes. Ik koos voor verschillende designs

3) Lijm de ijsstokjes aan elkaar. Goed aanduwen! Dit gedeelte ging bij mij soms zeer lastig en vraagt enig geduld! Houd kranten en doekjes bij de hand voor eventuele lijmvlekken! TIP: plak extra washitape op de achterkant over de stokjes voor meer stevigheid!

4) Stop het splitpennetje door je houten figuurtje en vervolgens door het kaartje heen. Split de pennetjes nu open. Doe een beetje lijm op de pennetjes en plak het kaartje op de frame.

5) Nu kun je je frame nog versieren met een kleine flatback en klaar!!

Het leuke van dit schattige frame is dat je nu zelf kunt bepalen wat je er verder mee gaat doen. Je kunt er magneetjes achter plakken en hem op je koelkast hangen. Je kunt er ook een klein touwtje of haakje aan vast maken en hem op een mooi plekje hangen in huis. Natuurlijk kun je hem ook gewoon op een kastje zetten tegen de muur of -als je hem voorzichtig en stevig inpakt- opsturen in een snailmail!

IMG_5733

Wat zou jij met dit washi-frame doen?
Ga je hem uitproberen? Deel hem dan op Instagram met hashtag #buttydaantje

5 gedachten over “Washi-frame #DIY

Geef een reactie

