Geplaatst in Open dagboek

Creatief Interieur

Ik ben niet alleen creatief met mijn handen, maar ook met mijn hoofd. Naast mijn snailmail en DIY projectjes ben ik ook graag bezig met ons interieur. Ik houd van schuiven met meubels, veranderen van kleur en het steeds weer op een andere manier gezellig te maken. Nu klinkt het misschien alsof wij een perfect ingericht huis hebben, maar het is verre van dat. Integendeel, ik houd niet van perfect. Wel van vrolijk, uniek, eigens en sfeervol. En dat is het ook, vind ik. 

Wij kochten ons huis vorig jaar augustus, en zijn toen -in verband met onze kids- in een week tijd verhuist inclusief alle klusjes die nog gedaan moesten worden. Een enorme uitdaging, maar het is gelukt. We zijn nu bijna een jaar verder en merken -nu we er echt in leven- er toch nog wel wat verbeterd kan worden. Een likje verf hier en daar, gordijnen mogen ook niet missen, en tja, nu de box toch echt weg is, mag er wel een leuke speelhoek komen voor de meisjes. Twee weken geleden hebben we daarom een klusweek gehad. Onder andere de speelhoek is verbeterd met een leuke tekentafel van Ikea inclusief opbergruimte. Toch mist het nog net een tikkeltje vrolijkheid, uitdaging en gezelligheid. Natuurlijk heb ik hier wel mijn ideeën over. Naast de tekentafel is er bijvoorbeeld nog ruimte voor een lekkere zachte zithoek met kussentjes. Vooral mijn oudste houdt van snoezelen. Dekentjes, kussentjes, knuffels; kortom alles wat zacht is, ze kan er niet genoeg van hebben.

IMG_5806

Over zacht gesproken, onze jongste speelt nog veel op de grond. Al een tijdje zijn we op zoek naar een fijn zacht speelkleed. Bij de Ikea hebben we de hele textiel afdeling afgespeurd, maar helaas niet gevonden wat we zochten. Tot ik Sukhi ontdekte. Een tapijtwinkel met een prachtig concept dat helemaal in mijn straatje past. Ze verkopen handgemaakte tapijten, direct van de maaksters. Tapijten en kleden van vilt en wol uit India, Marokko, Nepal en Turkije. Doordat zij direct contact hebben met de makers van de kleden -en er dus geen sprake is van tussenpersonen en opslagruimtes- worden de arbeiders goed betaalt én hebben de kleden een relatief lage prijs. Fairtrade, daar houd ik van! Onze woonkamer bevat veel kleur en om het wat speels te houden lijkt een rond vilten bolletjeskleed me wel passend voor de speelhoek.


Deze bolletjeskleden worden in Nepal gemaakt van 100% pure wol! Eerst worden de bolletjes met de hand gedraaid en daarna worden ze door een ander team aan elkaar geweven. Het zijn kleden met een verhaal, waardoor het een kunstwerk wordt. Met je aankoop steun je een hele gemeenschap. Prachtig vind ik zelf! Ik ben in ieder geval erg enthousiast. Wie weet ligt er binnenkort wel zo’n mooi kunstwerk in ons huis. Dat zou de speelhoek nóg meer af maken!

sukhimatot-reilun-kaupan-matto
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Sukhi.nl

In deze video wordt heel mooi uitgelegd hoe de bolletjeskleden gemaakt worden!
Kende jij Sukhi al? Welk kleed zou jij kiezen?

5 gedachten over “Creatief Interieur

Geef een reactie

