Geplaatst in Bible Journaling, DIY voor jou, Gastblogs, Handlettering

Tutorial: Handletteren in Bijbel

Deze blogpost is geschreven door gastblogger Marjolein

Daantje (Danielle) vroeg me om een gastblog te schrijven voor haar vrolijke, creatieve blog. Dat doe ik graag!

Ik zal me eerst even aan je voorstellen. Ik ben Marjolein Stoové en ik heb ook een blog: www.MarjoleinsCreations.nl Ik heb een creatief bedrijfje met dezelfde naam en ben onder die naam ook actief op Instagram en Facebook. Ik geef workshops in Handlettering en in het najaar/winter ga ik workshops geven in Biblejournaling. Fantastisch om te doen! Handlettering is zooo verslavend leuk! Kom je ook even gedag zeggen op mijn social media? 🙂


Ik laat je hieronder zien hoe ik een pagina in mijn Bijbel beschrijf en versier.

BlogDaantje1
1) Eerst maak ik altijd een schets met potlood. Dit doe ik heel licht zodat ik het weer uit kan gummen. Ik was vergeten een foto te maken (oeps;-)) dus de J staat al in pen. Soms doe ik alleen de letters zoals hier, soms doe ik ook al de illustraties. Die heb ik dit keer later toegevoegd.

BlogDaantje2

2) Vervolgens trek ik alles over met een zwarte fineliner. Ik maak sommige letters wat dikker, zoals je misschien ziet als je foto 1 met foto 2 vergelijkt.

BlogDaantje3
3) Nu voeg ik illustraties toe.
Een zoutvaatje en heéél veel zoutkorreltjes.
En lichtstralen bij het woord ‘licht’.

BlogDaantje4

4) Daarna komt het versieren. Met een goudpen spikkel ik nog wat zoutkorrels tussen de zwarte zoutkorrels en het woord ‘licht’ kleur ik in. Twee kleuren washi-tape plak ik eronder. Zoals je ziet houd ik van eenvoud.

BlogDaantje 5De gebruikte materialen zie je hier: washi-tape geel en goud, Gelly Roll Metallic pen van Sakura, Pigma Micron pen van Sakura 0.4, HB potlood.

Ik vond het heel leuk om dit aan jullie te laten zien! Wil je een workshop bij me volgen? Of meer informatie? Mail me dan! MarjoleinsCreations@emailt.nl

Misschien tot ziens!
Groetjes, Marjolein

6 gedachten over “Tutorial: Handletteren in Bijbel

Geef een reactie

