Geplaatst in 'Zelluf Doen' - DIY KIDS, DIY voor jou

Raamstickers #DIY

Laatst bedacht ik me opeens dat ik vroeger als kind eigenlijk ook al veel bezig was met het maken van DIY’s. Raamstickers maken bijvoorbeeld. Hier kon ik uren, heel geduldig mee bezig zijn. Ja, geduld en concentratie zijn niet overbodig bij deze activiteit, maar het levert wel een heel vrolijk eindresultaat op. Hoe ik dat doe, leg ik je nu uit!
Raamstickers maken. Als kind vond ik het zo leuk om te doen. En eigenlijk nog steeds, kwam ik pas achter. Ik zocht mijn bewaardoos met raamstickerverf op. Bij de meeste kleuren is de verf wat dik geworden na al die jaren, maar gebruiken kan ik het nog steeds. Toen ik vorige week bij de Action was, zag ik toevallig een doosje met raamstickerverf liggen en nam deze voor de zekerheid mee. Voor het geval mijn ‘oude verf’ toch echt niet goed meer zou zijn. Niet alleen een leuke activiteit voor jou, maar zeker ook voor kinderen vanaf ca. 8 jaar.

IMG_6260

Wat heb je nodig?
– raamstickerverf
– glad transparant vel (bv. een plastic verpakking voor papier)
– afbeelding (uitgeprint of getekend)
– cocktailprikkers
– keukenpapier


1) Kies een leuke afbeelding uit die je als raamsticker wilt.
Er één tekenen kan natuurlijk ook!
2) Leg de afbeelding onder het transparante vel
3) Maak met de zwarte verf eerst de omlijning van de afbeelding
4) Laat dit goed drogen
5) Kleur de afbeelding verder in.
Kleine vlakjes kun je het beste afwerken met cocktailprikkers
6) Laat het geheel nu goed drogen. Ongeveer een dag.
7) Haal de sticker van het vel af, en plak hem op, waar jij hem maar wilt!


Ga je deze DIY uitproberen? Deel hem dan op Instagram met #buttydaantje
Heb jij al eens zelf raamstickers gemaakt?

8 gedachten over “Raamstickers #DIY

  1. Nostalgie Daan. Ik weet nog dat die stickers overal op zaten. Je kunt zevook weer verwijderen en ergens anders op plakken weet je nog? Wel vooral op glas of plastic. Gladde oppervlakken in elk geval.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

