Geplaatst in Gastblogs, Open dagboek

Wat? Een verrassing? Wat een verrassing!

Deze blogpost is geschreven door mijn moeder Bregje

Een super leuk cadeau kreeg ik van mijn dochter voor moederdag. Zij weet wat ik leuk vind. Lijken wij een beetje op elkaar?

We vinden het in elk geval allebei heel erg leuk om mensen blij te maken met persoonlijke cadeautjes, zoals een handgeschreven brief, een snailmail, een mooie spreuk of een zelf gemaakt kunstwerkje. Het blad “Sestra Zomer Magazine” -onder andere verkrijgbaar bij By Kris- is daarvoor een echte bron van inspiratie. Het is een dik blad met meer dan 145 pagina’s boordevol tips, ideetjes, leuke artikeltjes, recepten. En dit alles geïllustreerd met prachtige foto’s, tekeningen en plaatjes.

Ik zou graag een foto van dit blad aan dit artikel toevoegen, maar ik heb het ‘gebruikt’; oftewel in stukken geknipt en gescheurd om anderen blij te maken. Snailmails gemaakt, plaatjes uitgeknipt en opgeplakt, artikeltjes bewaard, recepten overgenomen.

Neem eens een kijkje op de website van Sestra. Daar kun je het blad zien staan, maar daar vind je ook zulke enige andere dingen. Want “Sestra” is meer dan een blad alleen. Op de website vind je er producten, inspirerende artikelen, blogs en massa info over workshops, events, lezingen, bible journaling enz. enz. Voor ieder wat wils. En als je een christen bent, dan is dit extra leuk. “Sestra” staat namelijk met haar eigen christelijke identiteit midden in de wereld. En zo heeft Jezus het ook bedoeld.

Op de website staat: In onze maatschappij is ‘geven’ het nieuwe gelukswoord. Durf jij te geven zonder er iets voor terug te krijgen? Hoe spannend is dat eigenlijk? Geven levert je oneindig veel meer op dan je van te voren beseft. Wie de Bijbel openslaat, zal zien dat geven in de bijbel een voorwaarde is voor gelukkig leven. wij blazen dit jaar dit eeuwenoude begrip nieuw leven in: hoe kan jij geven van wat jij hebt aan rijkdom?


Van Danielle kreeg ik een super leuk cadeau. Dat had ze mij gegeven! Maar het grappige is, dat ik met dit cadeau ook anderen weer blij kan maken. Door er iets moois mee te maken. En het opnieuw (door of weg) te geven.

Want iemand blij maken en iemand iets geven willen we toch allemaal? En als het dan ook nog eens op een heel eigen unieke en persoonlijke manier kan, dan krijg je als reactie: “Wat? Een verrassing? Wat een verrassing!” En dat is het mooiste cadeau dat iemand jou dan weer kan geven.

Kende jij het Sestra Zomer Magazine al?

 

Een gedachte over “Wat? Een verrassing? Wat een verrassing!

  1. Wat leuk om dit hier zo te lezen. Ik weet zeker dat anderen veel zullen hebben aan dat blad. Leuk om te lezen, inspirerend en handig om zelf aan de slag te gaan. Dus nogmaals bedankt Daan voor dat leuke cadeau….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

