Geplaatst in Gastblogs, Open dagboek

Het meisje achter Muchable

Aangezien er deze maand geen video van EliseDingen online is gekomen op mijn blog én er ook geen smulrecept langs is geweest, sluit ik deze maand af met een extra blog. En niet zomaar één! In deze blogpost lees je alles over de creatieve duizendpoot Romy van Muchable. Zij is illustrator en inspireert mij enorm met haar creatieve werk, blog en YouTube video’s. Ik ontdekte haar per toeval via Instagram en kwam haar toffe kaartjes tegen. Die moest ik hebben! Ze had me zelfs nog iets extra’s meegestuurd. Iets wat jij ook kunt krijgen.. Lees gauw verder!


Vertel eens, wie ben jij?
Ik ben Romy, een 20-jarige kunststudente, blogger en illustrator. Ik woon mijn hele leven al in een klein dorpje in Groningen. Er zijn enorm veel dingen waar ik van houd, tekenen, fotograferen, lezen, bloggen, sporten en meer! Mijn stiekeme droom is om later een klein winkeltje te hebben waarin ik mijn eigen illustraties verkoop en met daarbij een klein pottenbakkerijtje.

152dxg7

Je blogt al 5 jaar op Muchable.
Hoe bedacht je die naam?
Dit is eigenlijk heel toevallig zo tot stand gekomen, haha! Ik stapte over van Imonline naar Blogspot en ik moest een nieuwe naam bedenken voor mijn blog. Ik kwam er al snel achter dat een naam verzinnen die nog niet in gebruik was, moeilijker zou zijn dan ik dacht. Dus  heb ik allemaal verschillende woorden die ik bij mij vond passen, door de vertaalmachine gedaan. Hier heb ik stukjes uit Spaanse, Franse en Engelse woorden geknipt en samengevoegd. Daar kwam de naam Muchable uiteindelijk uit.

Je bent pas afgestudeerd als Art en Designer. Wat houdt dat precies in?
Die vraag krijg ik heel vaak, ik noem het zelf een soort van vooropleiding voor de kunstacademie. Ik heb tijdens mijn opleiding heel veel diverse dingen geleerd,van portrettekenen tot grimeren. Maar ik moet er niet aan denken om nu helemaal klaar te zijn met school, ik ben nog lang niet klaar met uitproberen en experimenteren. Daarom ben ik blij dat ik op mijn nieuwe school weer heel veel nieuwe dingen kan proberen en kan ontdekken!

Vertel eens over je afstudeerproject. Waarom een kinderboek?
Ik wist vanaf de eerste klas al zeker dat ik voor mijn afstuderen iets wilde maken wat tastbaar was, waar ik trots op kon zijn en wat ik kon bewaren. Ik zag het dus niet zitten om als afstudeerproject een groot decorstuk te maken. En omdat ik toch al heel veel bezig was met illustreren, leek het mij leuk om dat in een boekje te kunnen uiten. Uiteindelijk vond ik per toeval een meisje dat op zoek was naar een illustrator voor haar kinderboek, we hebben onze krachten gebundeld en uiteindelijk is ons boekje eruit gekomen.

Wat inspireert jou bij het maken van je illustraties?
Eigenlijk echt alles, dat klinkt gek en breed maar al loop ik over straat en ligt een stoeptegel net iets anders dan normaal, dan kan dat al tot een nieuwe illustratie leiden.

Sinds kort heb je een webshop. Wat verkoop je?
Ja dat klopt, echt heel leuk! Ik verkoop kaarten, posters, tasjes en binnenkort nog meer!Het loopt erg goed en ik haal er heel veel voldoening uit.

IMG_6333

MINI-GIVEAWAY
Zoals ik al schreef, kocht ik zelf kaartjes uit de shop van Romy. Zij had op dat moment een actie waarbij je een gratis portretje van jezelf meegestuurd kreeg. Nu heeft Romy -speciaal voor jullie!- een toffe actie bedacht. Ze wil namelijk aan 5 lezeressen een digitaal portretje weggeven. Zo tof!

 

 

Wat je moet doen? Laat hieronder een reactie achter en volg Romy op Instagram en/of Facebook !

Op 28 september maak ik de 5 winnaressen bekend.
Houd hiervoor mijn Facebook-pagina ook goed in de gaten!

 

26 gedachten over “Het meisje achter Muchable

  1. 20 jaar nog maar en dan al zo goed bezig met een blog en webwinkel! Hoe gaaf! (Stiekem een beetje jaloers, hihi). Hoe leuk zou het zijn om een zelfportretje te winnen van Romy, dus ik doe mee! Ben haar gelijk op IG gaan volgen! Liefs Jacobien

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een leuk interview! Romy kan echt heel goed illustreren ♥.♥ Ik zou graag meedoen met de give-away. Ik volg Romy op Instagram (alleen al omdat die er zo ongelofelijk mooi uit ziet!!). Facebook heb ik verder niet. Hopelijk is dat geen probleem. Xxx1

    Liked by 1 persoon

    1. Oh ik zou het ook echt te gek vinden als ik een portret van me eigen gezicht zou winnen! Ik ben zo benieuwd hoe iemand míj nu zou tekenen! Ik ga hard duimen..en ps je maakt erg leuke illustraties!

      Liked by 1 persoon

  3. Er zijn altijd mensen die op het laatste moment nog mee willen doen 😉 ik las het net bij Buttydaantje en ontdek nu deze prachtige tekeningen/illustraties. Hier wordt ik heel vrolijk van ❤ Complimenten! Ik ding graag mee natuurlijk!

    Groetjes Simone

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

