Geplaatst in DIY voor jou, Maandthema

Herfst; tijd voor slakkenpost!

Thema van de maand
De zon staat laag. Zo laag dat de bladeren aan de takken van de bomen goud kleuren. De meesten zitten nog aan de bomen. Sommigen liggen op de grond. Net als de eikels die onder mijn banden knisperen als ik fiets. Zo af en toe regent het. ’S avonds giert de wind door de kieren van de deuren, terwijl ik met een dekentje en een warme kop thee op de bank zit genesteld. Gelukkig zijn de kaarsjes aan. Die brengen heel wat sfeer. En gezelligheid. Net als de pompoenen op ons decoratie dienblad. Onze armen zijn bedekt door onze shirts met lange mouwen. Het is Herfst.

10-dingen-weer-doen-herfst

Slakkenpost
Maandagochtend. Ik trek het gordijntje in onze keuken omhoog. Een druppel glijdt langzaam naar beneden. Vannacht heeft het hier ontzettend geregend. Het kwam met bakken uit de lucht. De naaktslakken kruipen door de tuin. Als kind dacht ik altijd dat deze samen met de regen uit de lucht kwamen vallen. Grappig. Toch horen ze bij dit seizoen. Het is dé tijd voor slakkenpost. Snailmail. Tijd om er binnen een gezellige creatieve bende van te maken. Zeker met Wereld Post Dag in zicht!

Deze maand neem ik je graag weer mee op een nieuw creatief avontuur. Dit keer in het thema van –jawel- de herfst. Hoe kon het ook anders. Ik geef je weer een heleboel creatieve tips, stel me wat beter aan je voor, vertel je waar je me kunt ontmoeten en laat ik gastblogger Marjanne je alles vertellen over haar Wuzzles. Wat dat zijn, daar kom je nog wel achter!

Creatieve Tip
Om de maand goed te beginnen geef ik je nu alvast een tip! Ik doe namelijk mee met de Dutch Lettering Challenge van Marijke Tekent. Zij heeft voor de maand oktober elke dag een quote bedacht en daagt je uit om deze quotes te handletteren en te delen op je Instagram. Een supertoffe challenge, waarbij je mooi de kans krijgt om goed te kunnen oefenen. Laat -als je meedoet- in een reactie even weten wat je Instagram account is. Dan zal ik je volgen! Natuurlijk kun je mij ook een uitnodiging sturen!

Webshop Tip
Zoals de meesten van jullie weten heb ik een creatieve shop. Sinds deze maand verkoop ik ook snailmailsetjes. Ideaal om daar dit seizoen mee aan de slag te gaan! Ze zijn verkrijgbaar in 5 verschillende thema’s én je steunt er ook nog eens een goed doel mee! Er zitten door mij handgemaakte producten in de setjes, maar ook gedoneerde producten van andere shops. Ik zou zeggen; neem even een kijkje! Ze zijn al verkrijgbaar vanaf €3 p.s.

img_7274

Houd jij van de herfst?

Een gedachte over “Herfst; tijd voor slakkenpost!

Geef een reactie

