Geplaatst in Algemeen, Open dagboek

‘Leer Mij Kennen’ TAG

Een hele poos geleden werd ik door Marjolein getagd om de ‘Leer Mij Kennen’ TAG in te vullen. Eerder al zag ik op Instagram de algemene vraag van Annemarij langskomen om hem in te vullen. Zij heeft hem namelijk bedacht. Des te leuker dat ik nu echt persoonlijk gevraagd ben. Het duurde even, maar eindelijk heb ik een gaatje gevonden in mijn drukke planning. Tijd om wat meer over mezelf te vertellen!

Zijn jullie er klaar voor om 20 feiten over mij te weten te komen? Let’s GO!

1. Met wie zou jij het liefst dit kopje thee drinken?
Ik drink heel graag thee samen met mijn moeder. Eigenlijk zou ik dat veel vaker willen doen, maar helaas wonen we niet bij elkaar in de buurt. We kunnen dus niet even bij elkaar op de thee. Soms mis ik dat wel, die theemomentjes van vroeger. Binnenkort hebben we samen een High Tea, dus dan moet het samen thee drinken wel lukken 🙂

2. Welke uitdaging zou je nog wel eens willen aangaan?
Iedere fase in mijn leven biedt weer een andere uitdaging. Op dit moment is dat toch wel het uitgeven van een kinderboek. Een boek schrijven staat al sinds mijn puberteit op mijn lijstje. Aanvankelijk wilde ik een autobiografisch boek uitgeven, maar dit bleek toch niet de juiste keus. Nu ben ik dus bezig met een kinderboek en wil er echt werk van maken.

schrijf-je-boek

3. Van welke kleine dingen word je gelukkig?
Van de zonnestralen door de bomen, een vlinder op mijn hand, een kabbelend beekje water, mijn kinderen die puur genieten als ze schommelen, mijn man die zomaar koffie voor me haalt, een klepperende brievenbus vol met post. Kortom; het bekende dat mij toch steeds weer verrast, dat is wat mij heel erg gelukkig maakt!

4. Wat is het laatste wat je doet voor je gaat slapen?
Het laatste wat ik doe, en wat ik ook echt nodig heb voor het slapen gaan, is het bijwerken en afvinken van mijn TO-DO list. Zo maak ik mijn hoofd leeg en ga ik -meestal- zonder zorgen naar bed! Morgen weer een nieuwe dag.

Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last. (Mattheus 6:34)

5. Wat heb je het laatst gekocht?
Eh, voor mezelf of voor mijn kinderen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier even over na heb moeten denken. Meestal koop ik óf boodschappen óf kleding, spulletjes en andere benodigdheden voor mijn kinderen. Het laatste wat ik voor mezelf heb gekocht zijn verzorgingsproducten bij de Tuinen.

6. Waar stoor jij je snel aan?
Onrecht! Daar kan ik echt niet tegen. Vroeger is mij heel veel onrecht aangedaan en kan het niet aanzien hoeveel onrecht er in deze wereld is. Daar doe ik graag iets aan! Daarom ben ik ook ambassadeur van Z.IE.L en steun ik goede doelen met mijn webshop. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

7. Hoeveel paar schoenen heb je?
Als ik zo even uit mijn hoofd moet tellen dan heb ik zo’n 12 paar schoenen, inclusief slippers en sportschoenen. Valt wel mee toch?

8. Ben je een pessimist of een optimist?
Ik zou mezelf een optimistische pessimist noemen. Door mijn HSP (hooggevoeligheid) en allerlei gebeurtenissen in het verleden is het soms moeilijk voor mij om dingen optimistisch te benaderen. Toch ben ik van nature een optimistisch persoon en merk dat mijn ‘aangeleerde’ pessimisme steeds meer op de achtergrond verdwijnt.

quote-harold-wilson-im-an-optimist-but-an-optimist-who-58006

9. Als je alle tijd van de wereld had, wat zou je dan doen?
Hetzelfde als wat ik nu doe, alleen dan nóg meer! Ik zou nog meer genieten van mijn gezin, nóg meer handletteren, nóg meer snailmailen en nóg meer schrijven!

10. Wat is de grootste prijs die ooit gewonnen hebt?
Een Quooker Fusion. En daar ben ik nog steeds heel erg blij mee!

11. Wie uit het verleden zou je willen ontmoeten?
Ik heb een fascinatie voor de Tweede Wereldoorlog en zou daarom heel graag Anne Frank eens willen ontmoeten. Gewoon eens van haar persoonlijk willen horen hoe dat nou voelde in de oorlog en haar nog beter leren kennen. Verder zou ik –net als Marjolein- Jezus heel graag in Zijn tijd willen ontmoeten. Hoe zou het toen geweest zijn?  Gelukkig komt Hij op een dag terug en kan ik Hem persoonlijk ontmoeten!

12. Wat doe je het liefst op een regenachtige dag?
Absoluut snailmailen en handletteren! Dat is écht mijn favoriete bezigheid.

13. Zou je tien jaar korter willen leven in ruil om rijk te zijn?
Nee! Ik voel me al ontzettend rijk.

14. Wat staat er nog op je bucketlist?
Een boek schrijven, ontwikkelingswerk doen in Afrika, piramides bezoeken in Egypte, het Oude Jeruzalem ontdekken, onze huwelijksreis naar Lefkas overdoen én vaker op markten staan met mijn shop.

img_0526

15. Kook je liever zelf of bestel je liever eten?
Dat hangt eigenlijk een beetje van de situatie af. Als ik genoeg tijd heb, dan vind ik het heerlijk om zelf te koken. Belangrijk ook! Als ik heel moe ben of geen tijd heb, vind ik het weleens lekker om eten te bestellen. Dit komt gelukkig bijna nooit voor.

16. Welke landen heb je allemaal bezocht?
België, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Polen, Slowakije, Oostenrijk, Noorwegen, Tsjechië en Griekenland.

17. Wanneer vind je iemand oud?
Geen idee.

18.  Wat is je favoriete snoep?
Ik eet eigenlijk geen snoep, maar als ik écht zou moeten kiezen; trekdrop! En chocola, telt dat ook?

19. Welke stempels zou je in je paspoort willen hebben?
Zuid-Afrika, Egypte, Israël, Indonesië en Curaçao.

Wat wilde je worden toen je klein was?
Wat niet! Haha. Op de basisschool zei ik altijd al dat ik iets met knutselen wilde doen en verder gewoon moeder wilde worden. Natuurlijk was dit niet het goede antwoord en koos voor kraamverzorgster. Later wilde ik zangeres worden of musicalster. Uiteindelijk heb ik Pedagogiek gestudeerd en nu ben ik fulltime moeder met een creatieve blog én webshop! Eigenlijk wat ik altijd al wilde.

Wat vond je het leukste om te lezen over mij?

8 gedachten over “‘Leer Mij Kennen’ TAG

  1. Ps; ik vind je reactiekader met die envelop echt te gek, is dat een standaard van WordPress?
    En volgens mij staat je tijd niet helemaal goed, het is echt geen 6.46 uur terwijl ik dit typte, maar zo’n 2 uur later 😉 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

