Geplaatst in Smulrecepten

Herfstblaadjes #koekjes

Oké, het bakproces verliep iets anders dan gehoopt, maar toch wil ik jullie mijn eindresultaat laten zien. Ik bakte namelijk herfstblaadjes. Koekjes dus. Deze koekjes  moeten eigenlijk met een spuitzak worden gemaakt, maar helaas heb ik die niet. Ik probeerde mijn decoratiespuitjes, maar dit werkte voor geen meter. Bekijk hoe ik dit het opgelost…
img_7361
Wat heb je nodig?
– 150 gram roomboter
– 100 gram poedersuiker
– snufje zout
– zakje vanillesuiker
– 50 gram eiwit (2 eieren)
– 200 gram bloem
– 100 gram pure chocolade


1. Roer de boter en poedersuiker door elkaar
2. Doe er een snufje zout bij, de vanillesuiker en de bloem
3. Voeg als laatst het eiwit toe
4. Spuit met een spuitzak de koekjes op een met bloem bestuifde bakplaat
Geen spuitzak? Maak dan gewoon willekeurige vormen op de bakplaat met een lepel
5. Bak de koekjes 15 minuten op 175 graden
6. Smelt de chocolade au bain marie
7. Maak met een lepel de omtrek van de blaadjes en de nerven van chocola
8. Eet smakelijk!

Ondanks dat ik geen spuitzak heb gebruikt, zijn ze toch best aardig gelukt.
Volgende keer ga ik dit beslag wel met de hand kneden en niet meer mixen, schijnt beter te zijn. Ga jij dit recept uitproberen? Deel dan een foto op Instagram met hashtag #buttydaantje 

Wat is jouw favoriete zoete ‘snack’ in de herfst?

5 gedachten over “Herfstblaadjes #koekjes

Geef een reactie

