Geplaatst in Geluk van LadyBug, Open dagboek

Q&A: mijn antwoorden

Zoals waarschijnlijk niet aan je voorbij is gegaan, kon je een poosje geleden meedoen aan een winactie waarbij je vrijkaarten kon winnen voor de PaperPassion beurs. Een ieder die aan de winactie meedeed liet voor mij een vraag achter die ze zou willen stellen aan de bloggerstafel. Uiteindelijk is dit helemaal niet gebeurd, gewoon vergeten. Daarom deel ik nu graag mijn antwoorden met jullie in deze blogpost.
Er zijn in totaal 8 vragen gesteld en ik beantwoord ze in de meest logische volgorde.

Vraag 1: gesteld door Els
‘Hoe gaat het?’
Els, wat lief dat je dat vraagt! Op dit moment gaat het heel goed met mij. Eigenlijk beter dan tevoren. Ik voel me een gelukkige en gezegende jonge vrouw. Eindelijk heb ik de balans gevonden in mijn leven. De balans tussen wat ik wil, wat ik ben en wat er van mij verwacht wordt als moeder, echtgenote, vriendin, dochter en zelf-ondernemende vrouw met een eigen blog en webshop. Die balans is er voor een groot deel gekomen door een stuk acceptatie van alle veranderingen en gebeurtenissen die in mijn leven hebben plaatsgevonden. Hier is rust, dankbaarheid en tevredenheid voor in de plaats gekomen. Ik kan genieten van de kleinste dingen en dat is heerlijk!

Vraag 2: gesteld door Brigit
‘Wat maakt jou het allerblijst?’
Deze vraag vind ik zó moeilijk, want eigenlijk is er niet specifiek één ding die mij het allerblijst maakt. Natuurlijk zijn mijn man en kinderen degenen die mij elke dag weer een lach op mijn gezicht bezorgen. Al is het maar door een knuffel of een aantal lieve woorden. Daar kan ik intens van genieten. Maar ik kan er ook heel erg van genieten als ik zie dat zij van elkaar genieten en elkaar blij maken. Ook  mijn geloof in Jezus maakt mij elke dag weer blij! Het geeft mij hoop en vertrouwen. Door zijn liefde kan ik ook weer liefde geven, en dat is iets waar ik ook heel erg blij van word! ‘Geven maakt gelukkiger dan ontvangen’ (Handelingen 20:35) en dat vind ik écht! Mijn blog en shop zijn dan ook vanuit deze gedachte ontstaan.

051-handelingen-20-vers-35

Vraag 3: gesteld door Manon
‘Wat inspireerde en motiveerde je om een webshop te openen?’
Deze vraag sluit mooi aan op de vorige, want zoals ik daar al een beetje schreef heb ik een webshop geopend, niet om persé zelf meer geld te verdienen, maar om anderen blij iets te kunnen geven. De slogan is dan ook: ‘Webshop LadyBug, voor een sprankje geluk’. Waarom? Omdat je altijd een goed doel kunt steunen met je aankoop. En wát geeft dat een voldoening zeg. Ik ben mijn webshop begonnen toen ik zwanger was van onze oudste dochter. In die periode zat ik veel thuis en mijn hart ging uit naar alle slachtoffers van de toen beginnende burgeroorlog in Syrië. Mijn drang om te creatieven was groot en ik maakte veel kaarten en vilten hangers. Ik besloot ze te verkopen om geld op te halen voor de slachtoffers in Syrië. Dit heeft zich toen steeds meer uitgebreid. Inmiddels ben ik al meer dan drie jaar verder en ben ik me nog steeds aan het verder ontwikkelen met nieuwe plannen en ideeën.

Vraag 4: gesteld door Aimee
‘Wat wordt het goede doel van volgend jaar in de webshop?’
Elk jaar steun ik meerdere goede doelen. Met de surprise Thema Enveloppen steun ik 6 logo_ladybugverschillende goede doelen per jaar. Elk thema een ander goed doel. Dan zijn er nog de geluksproducten. Tot op heden heb ik hier elke twee maanden een ander goed doel mee gesteund, maar vanaf januari zal ik één goed doel steunen met de geluksproducten, een heel jaar lang. Dan zijn er nog de feest Thema Enveloppen in de thema’s Baby, Jarig en Bruiloft. Ook hier wordt met elk thema een ander goed doel gesteund. Meer informatie en uitleg over de steun van de goede doelen vind je op mijn site. Welk goede doel ik volgend jaar ga steunen met de geluksproducten is nog niet bekend!

Vraag 5: gesteld door Aimee
‘Vanwaar de naam ‘buttydaantje’?
Deze vraag is me al vaker gesteld, en terecht ook wel hoor dames! Haha. Het staat ook uitgelegd onder het kopje ‘informatie’, maar hier nog even een kort antwoord. Al jaren ben ik dol op vlinders en als 15-jarige bedacht ik daarom de nicknaam ‘buttydaantje’, een samenvoeging van butterfly en Daantje.

Vraag 6: gesteld door Renee
‘Hoe oud was je toen je begon?’
Ik begon met bloggen toen ik 15 jaar oud was op web-log.nl Op mijn blog deelde ik zeer persoonlijke verhalen en gedichten. Soms korte, soms lange. Naast mijn persoonlijke verhalen vond ik het ook toen al leuk om ook mijn creatieve ideeën te delen zoals recepten, DIY-ideetjes, kleurplaten, quizjes en reviews van alle musicals die ik bezocht. Tijdens mijn tweede studie is mijn blog een beetje in het water gevallen, maar na de geboorte van onze jongste dochter heb ik het bloggen weer opgepakt als mamablogger. Na een jaar (maart 2016) besloot ik om te gaan naar een creatieve blog, omdat het mamablogger-zijn me niet beviel. Mijn webshop ben ik begonnen op mijn 23e, toen ik zwanger was van onze oudste dochter. Ik ben nu bijna 27 🙂

Vraag 7: gesteld door Aimee
‘Verwerk jij je Christen zijn in het snailmailen, en zoja, hoe dan?’
Ja, absoluut! Ik heb dan ook via Instagram meerdere contacten met andere Christenvrouwen waar ik weleens een snailmail mee uitwissel. Ook ben ik lid van de Bijbelpost groep op Facebook. Hier worden ook verschillende Bijbelse snailmailprojecten georganiseerd. Daarnaast heb ik nog een Christelijke penvriendin waarmee ik veel over ons geloof in Jezus deel. Het is fijn om mijn Christen-zijn in snailmail te kunnen verwerken. Ik kan er anderen mee bemoedigen, inspireren, troosten of gewoon een stukje van Gods liefde delen. Dit doe ik door kaartjes of stickers met Bijbel(se) teksten op te sturen of een Bijbelquote te handletteren. Bekijk de foto’s hieronder maar 🙂


Vraag 8: gesteld door Saskia
‘Wat zou je graag nog eens willen leren met papier?’
Wat ik nog nooit heb gedaan, maar graag eens een workshop in zou willen volgen is papercutting. Dit ziet er zo gaaf, maar ook zo ingewikkeld uit! Ik zou dat echt eens willen uitproberen!

Lieve dames, bedankt voor al jullie leuke vragen!
Nu hebben jullie me nóg een beetje beter leren kennen.
Heb jij ook nog een vraag voor mij? Laat hem achter bij de reacties hieronder!

3 gedachten over “Q&A: mijn antwoorden

Geef een reactie

