Geplaatst in DIY voor jou

Teken op je raam #DIY

‘Nee, niet op de tafel tekenen! En nee, ook niet op de bank! …Neehee, de krijtjes zijn niet voor op het raam!’. Dit zijn zinnen die regelmatig mijn mond verlaten richting mijn twee ondeugende peutermeisjes. Toch deed ik laatst iets wat zij nooit mogen…

Ik weet niet waarom, maar mijn meiden vinden het vaak heel grappig -dat als ze mogen kleuren- om óveral op te kleuren, behalve op het papier. Een kwestie van uittesten zullen we maar zeggen. Op het raam tekenen is één van die dingen . Hoe vaak ik al wel niet die vette waskrijtstrepen van het raam heb moeten wassen. En boos dat ze zijn als ik zeg dat dat niet mag! En het is dan natuurlijk nóg vervelender als mama wél op het raam mag kleuren. Gelukkig kan dat met speciale chalkmarkers, ook wel krijtstiften genoemd.

Toen ik in oktober bij de PaperPassion beurs was samen met mijn moeder, kocht zij voor mij een set Chalkmarkers van Securit. Gewoon zomaar, zo lief! En ik ben er natuurlijk ontzettend blij mee, want ze zijn voor héél veel dingen te gebruiken. Zo kun je ze  gebruiken op glas, spiegels, krijtborden, plastic, metaal, keramiek en kraftpapier. Ze zijn ideaal om mee te handletteren en prachtige tekeningen mee te maken.


Schijnbaar was ik niet de enige met het idee om mijn chalkmarkers eens op het raam uit te proberen nu de Sint in het land is, want via social media zag ik opeens overal prachtige raamtekeningen langskomen. En logisch, want wat is het leuk en origineel om thuis zo’n leuke tekening op je raam te hebben. Maar hoe doe je nou zoiets als je -net als ik- helemaal niet kunt tekenen? Nou, heel simpel!

Uitleg
1) Zoek een leuke illustratie via google, pinterest of in een kleurboek.
TIP: bij de Action verkopen ze op het moment het grote kleurplatenboek in Sintthema!

2) Print of scheur de tekening uit en plak hem op je raam.
LET OP: plak de tekening aan de buitenkant, zodat je hem makkelijk kunt overtrekken!

3) Trek nu met de Chalkmarker de tekening over
TIP: Houd één oog dicht met het overtrekken, zo kun je beter zien waar je tekent!

4) Klaar is Kees…eh, SINT!

IMG_7665.JPG

Het voordeel van de chalkmarkers is dat ze zeer gemakkelijk te verwijderen zijn!
Met een nat doekje haal je de tekening zo weer van het raam. TIP: Als je nu 2 velletjes decemberzegels koopt, ontvang je gratis een setje chalkmarkers!

Ga jij deze DIY uitproberen? Deel dan een foto op Instagram met hashtag #buttydaantje


Heb jij (een) chalkmarker(s)?

10 gedachten over “Teken op je raam #DIY

  1. Echt super leuk. Ik heb net wat anders, maar vorig jaar had ik huisjes met deze stiften op mijn keukenkranen gemaakt. Zo gezellig. En uhm… ik ben bezig hoor. Maar ziek geweest enzo…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

