Geplaatst in Geluk van LadyBug, Open dagboek

Mijn eigen kaarten

Houd jij van handletteren? Nou, ik wel! Maar dat is je vast ook niet ontgaan als je me al wat langer volgt. Sinds een poosje verkoop ik ook handlettering kaarten via mijn shop en daar wil ik je graag meer over vertellen. Vanaf januari gaat er namelijk heel wat veranderen…

Handletteren werkt verslavend. Bij mij althans. Als ik er mee bezig ben, ben ik nauwelijks meer te stoppen. Tenzij mijn peuters wakker worden, dan moet ik wel, hihi! Ik ben begonnen met het maken van naamkaarten. Dit viel zo goed in de smaak, dat ik ze ben gaan verkopen in mijn shop. Ik maak kaarten met Victoriaanse -en speelse letters óf door middel van brushlettering en kaligrafie door elkaar, zoals je op de foto hieronder kunt zien!

Ze zijn tof om in te lijsten, op te plakken met washitape of in je kaartenrek te zetten. Uiteraard ook leuk om te geven aan een vriendin, moeder, zus of wie jij maar wil!

Zelf ben ik dol op kaarten en kwam op het idee om dit te combineren met mijn nieuwe passie. Zo begon ik voorzichtig ook ontwerpen te maken voor thema’s als Verjaardag, Bruiloft en Baby. Inmiddels zijn deze af en worden op dit moment in Photoshop bewerkt, zodat ze binnenkort naar de drukker kunnen! Vanaf januari kun je namelijk postkaarten bij mij komen shoppen. Het leuke is dat het geen gewone postkaarten zijn! Ten eerste zijn ze met de hand gemaakt, ten tweede biedt elke postkaart je de mogelijkheid om voor maar €2 een thema goodiebag t.w.v. ruim €5 mee te bestellen. De opbrengsten van de goodiebags zullen aan het goede doel worden geschonken. Zo heb je een leuke kaart, goodiebag én je steunt een goed doel!

Naast de standaard postkaarten komt er ook de mogelijkheid om eén of meerdere kaarten op maat te laten maken. Verder ben ik bezig met het opzetten van een eigen kaartenlijn: de #snailmailgelukkaarten Dit zijn kaarten met quotes verzonnen door snailmailliefhebbers zoals jij! Elke quote begint met ‘Snailmail is als…’. De eerste quote -bedacht door Marjo Butijn- luidt als volgt: ‘Snailmail is als een knuffel in een envelop’. Dit zal de eerste snailmail-gelukskaart zijn die in de shop verkrijgbaar is. Jouw quote ook op een kaart? Mail dan naar info@websopladybug.nl en maak de volgende zin af: ‘Snailmail is als…’. Wie weet maak ik er een kaart van! Uiteraard word jouw naam dan op de kaart vermeld!

Nieuwsgierig geworden? Houd mijn social media en site goed in de gaten!
Wanneer je je abonneert op mijn nieuwsbrief, blijf je altijd als eerste op de hoogte.
Laat even in een reactie weten als je je wilt abonneren, dan regel ik het voor je 🙂

Een handlettering naamkaart kost €1.20 per stuk!

Wat vind jij van mijn kaarten? Welke zou jij kopen?

7 gedachten over “Mijn eigen kaarten

Geef een reactie

