Geplaatst in DIY voor jou, Snailmail

(Her)gebruik je Kerstkaarten!

Heb jij dat ook? Een enorme stapel bewaarde kerstkaarten van andere jaren? Ik wel! Niet persé vanwege de teksten die erop staan; die zijn -helaas- meestal niet heel bijzonder. Tja, want eerlijk is eerlijk; de meeste kaarten bevatten alleen de woorden ‘Fijne Feestdagen en een gelukkig nieuwjaar’. Maar om dan zo’n bijna niet beschreven kaart weg te gooien.., nee, dat vind ik zonde. Ik doe er liever iets mee!

Hergebruik is puik! Ja toch?! Hoe fijn is het, om iemand anders blij te maken, met iets wat jij ooit hebt gekregen. Die bijna onbeschreven kerstkaarten verdienen een tweede kans. Hoe je dat doet? Heel simpel!

Ik zocht wat ‘oude’ kerstkaarten op. Kaarten die ooit eens naar mij/ons verstuurd zijn, maar bijna onbeschreven. De plaatjes zijn prima her te gebruiken. Zeker bij wenskaarten is de binnenkant aan de linkerzijde vaak onbeschreven. Wanneer je zo’n kaart door midden snijd met je snijmachine, heb je een leuke ansichtkaart gecreëerd. En staat er nou wel iets op de achterzijde van het plaatje dat je graag wilt gebruiken? Snij of knip het uit en plak het op een blanco (wens)kaart.

Bekijk mijn foto’s voor inspiratie!

Dit zijn de kaarten voor….

Dit zijn de kaarten na….


Van kaarten met een onbeschreven achterzijde maakte ik een ansichtkaart. Hierop tekende ik zelf een paar adreslijntjes en wat kerstballen. Van de andere kaarten (met tekst achterop) maakte ik nieuwe wenskaarten. De plaatjes plakte ik op een blanco kaart en versierde het her en der om het af te maken! Blanco wenskaarten zijn o.a. verkijgbaar bij de Action.

Wat doe jij met gekregen Kerstkaarten? Hergebruiken of weggooien?

3 gedachten over “(Her)gebruik je Kerstkaarten!

Geef een reactie

