Geplaatst in Bible Journaling, Gastblogs

Schrijfbijbel #review

Deze blogpost is geschreven door gastblogger Minke

Het heeft even geduurd, maar inmiddels is de nieuwe schrijfbijbel uit. Wat super dat er een nieuwe is uitgekomen! De oude was alleen nog met veel mazzel via marktplaats te vinden. Vandaag wil ik jullie de verschillen tussen de oude bijschrijfbijbel laten zien en de nieuwe schrijfbijbel. De naam alleen al is iets veranderd.

De omslag
Laten we beginnen met de buitenkant. ´Don’t judge a book by it´s cover´, hoor je best vaak. Nu was de omslag van de bijschrijfbijbel blauw, rood en glanzend. Je kon er niet makkelijk iets opplakken. Sporttape was dan wel mogelijk, maar dat is niet altijd wat je wilt. Ik vond het gewoon best lelijk. De nieuwe schrijfbijbel heeft een kraftlook en kun je makkelijk beplakken. Een groot pluspunt voor de creatievelingen onder ons. Zo kun je niet alleen de binnen-, maar ook de buitenkant helemaal naar je eigen stijl maken.

oud-en-nieuw-naast-elkaar

Het formaat
De nieuwe schrijfbijbel is iets compacter dan de bijschrijfbijbel. Hij oogt daardoor wat klein. Het formaat is veranderd, zodat je de bijbel ook gemakkelijk mee kunt nemen naar de kerk of een andere bijeenkomst (bijvoorbeeld een workshop Bible Journaling of je (avond/dag)kring). Als je hem meeneemt naar de kerk,  kun je ter plekke de preek verwerken in je Bijbel. De bijschrijfbijbel was daar te lomp en zwaar voor. De schrijfbijbel is niet heel veel lichter qua gewicht, maar wel handzamer om mee te nemen.

schrijfbijbel

De inhoud
Het lettertype is wat kleiner dan in de bijschrijfbijbel. Dit hangt denk ik ook samen met het formaat. De lijntjes om te journalen zijn wat meer zichtbaar en de ruimte is soms wat beperkt. De inhoud is hetzelfde gebleven. Even waardevol en -het wordt- na gebruik waarschijnlijk alleen maar waardevoller. Als extra zitten er in de schrijfbijbel ook topografische kaarten. Dit vind ik zelf erg leuk, omdat je Bijbelse plaatsen op kunt zoeken.

schrijfbijbel-inhoudt
Kraftpakketje
Bij de uitgave van deze Bijbel hebben ze ook een nieuw kraftsetje ontwikkeld. Van horen weet ik dat het de bedoeling is dat er nóg meer Bible Journaling producten komen. Het kraftpakketje wat bij deze Bijbel zit vind ik veel passender en leuker dan degene die bij de bijschrijfbijbel zat. Je vindt in het pakketje o.a. een aantal sjablonen, tekststickers en uitleg over Bible Journaling.

craftspullen

Op mijn blog mama Minke kun je meer vinden over Bible Journaling. Ik blog daar over geloof, kids en een hoop liefde. In 2017 wil ik graag meer Bible Journaling laten zien, omdat dit voor mij een fijne manier van ontspannen is en tegelijkertijd met mijn geloof bezig kan zijn. Ik hoop dat ik jullie interesse heb gewekt.

Heb jij de nieuwe schrijfbijbel?

4 gedachten over “Schrijfbijbel #review

Geef een reactie

