Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering

Woordslinger #handletteringswap

Doe jij mee met de Handlettering Swap? Neem dan zeker even de tijd om deze blogpost te lezen. Vorige week heb je op de blog van Tessa kunnen lezen hoe je een kralenhanger maakt, vandaag laat ik je zien hoe je een woordslinger maakt. Natuurlijk ook voor iedereen die niet meedoet met de Handlettering Swap!

Woordslingers, letterslingers; het is een trend. Je kunt ze via allerlei (web)shops kopen, maar hoe leuk is het om ze gewoon zelf te maken? En eigenlijk is het heel simpel.

img_7876

Wat heb je nodig?
– Flow Book for Paperlovers of gekleurd papier
– Schaartje
– Lijmroller
– Bakerstwine
– Fineliner
– Potlood
– Gum

Om mezelf een beetje op weg te helpen, pakte ik mijn favoriete Flow boeken erbij. Ja echt, Book for Paperlovers is dé uitvinding voor mij! In de derde editie vind je verschillende knipvellen om zelf een vlaggenlijntje te maken. Een aantal knipvellen voor vlaggetjes bevatten al mooie kaligrafie letters, dus dit is een kwestie van knippen en plakken! De andere knipvellen zijn gewoon gekleurde ruitjes. Ik besloot hier zelf letters op te schrijven. Kijk je mee?

Op bovenstaande foto’s zie je de knipvellen van vlaggetjes (ruitjes) met toffe kaligrafie letters erop. Een nadeel is dat beide kanten bedrukt zijn. Let er dus -voordat je aan de slag gaat- goed op of je voldoende letters hebt voor het woord dat je wilt maken! Ik laat jullie mijn eindresultaat niet zien (sorry, iets met geheim swapmaatje!), maar je hebt met deze knipvellen in ieder geval genoeg om twee exemplaren van elke letter te gebruiken!

Zoals je kunt zien zijn de knipvellen die hierboven in de slinger gebruikt zijn, gewone gekleurde ruitjes. Wanneer je het Book for Paperlovers niet hebt, kun je dus ook gemakkelijk zelf ruitjes tekenen of uitprinten op gekleurd papier en deze vervolgens uitknippen en beschrijven.

Hopelijk heb ik je met deze blogpost net wat meer inspiratie gegeven voor het maken van een woordslinger. Zeker als je meedoet met de Handlettering Swap.

Wist jij trouwens al dat je een Handlettering Swappakketje kun kopen in mijn shop? Dit kan je helpen bij het maken van je swap, maar is ook leuk voor als je wilt oefenen met handlettering. Een pakketje kost €3.50, waarvan €1 aan stichting Tekenen voor Kinderen wordt gedoneerd!

Heb jij al eens een woordslinger gemaakt?

3 gedachten over “Woordslinger #handletteringswap

Geef een reactie

