Geplaatst in DIY voor jou

Winters Kaartje

De winter is nu echt begonnen. De sneeuw heeft hier nog lang gelegen. Elke keer probeer ik ons huis in de sfeer van het seizoen te brengen. Ook nu. Op ons magneetbord in de woonkamer hang ik altijd kaartjes die bij het seizoen passen. Kaartjes die bij de winter horen, daar had ik er niet zo veel van. En wat doe je dan? Dan ga je zelf aan de slag!

Zelf maken? Geen probleem. Sterker nog, ik hou ervan! Ik wilde graag iets origineels en ik denk dat dat wel is gelukt. En ook jij kunt het. Kijk maar mee!

img_7900

Benodigdheden
– wit papier
– zwart papier
– snijmachine
– schaartje
– lijm
– potlood
– kraaltjes
– kaart / dik papier
– stukje touw

1. Snij dunne stroken van het witte en zwarte papier.
Zelf gebruikte ik 4 witte stroken en 2 zwarte stroken.

2. Rol de stroken om het potlood. Belangrijk is het om het echt op te rollen!

3. Plak de witte stroken op zoals je op de foto’s kunt zien. Dit kan gewoon met alleslijm.

4. Maak van een zwarte strook een rechthoek en plak deze op het ‘hoofd’.

5. Maak vervolgens een vierkant van de andere zwarte strook.
Plak deze bovenop de rechthoek.

6. Pak een klein stukje touw en maak een knoopje in het midden.
Waaier één kant uit, zodat je een bezempje krijgt.
Plak deze naast de middelste grote witte cirkel.

7. Plak een aantal kraaltjes naast de sneeuwpop om sneeuw te creëren.


En? Weleens zo’n bijzondere sneeuwpop gezien? Ik vind hem heel leuk gelukt! Hij hangt inmiddels op ons magneetbord. Het nadeel is dat je hem niet meer kunt versturen in een envelop, dus je kunt de sneeuwpop net zo goed op een stuk dik papier maken.

Ga je deze DIY ook maken? Deel dan een foto op Instagram met hashtag #buttydaantje

Maak jij graag zelf kaarten?

11 gedachten over “Winters Kaartje

  1. Leuke filigraan kaart.
    Zelf maakte ik voor kerst er een met een versierde kerstboom.
    Ik was alleen vergeten het gewicht in de gaten te houden,
    dus moest ik die kerstkaart als gewone kaart frankeren.
    Maar was wel heel mooi geworden, net als deze sneeuwpop.

    Liked by 1 persoon

      1. De kerstboom had ik in het doosje gemaakt waar vorig jaar de gekochte kerstkaarten in zaten. Waardoor de filigraan tijdens het versturen niet beschadigde. Dit paste in een grote envelop, maar was helaas 10 gram te zwaar om als kerstkaart te versturen.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

