Geplaatst in Handlettering, Reviews

LoveLetters #review

Ik heb hem al een poosje in huis, en wát ben ik er blij mee. Net als Bible Journaling is ook dit een prachtig hulpmiddel voor verdieping van je geloof; het boek LoveLetters. Dit boek biedt 52 Bijbelse overdenkingen met inspirerende handletteropdrachten. Hoe het precies werkt, leg ik je graag uit!

Wat tof dat ik dit boek van Mirjam en Carlyn mocht ontvangen. Een poosje geleden plaatsten zij een oproep voor workshopleiders, en mijn interesse was meteen gewekt. Na wat nadenken heb ik besloten me op te geven. Handletteren is een grote passie van me geworden, waarmee ik anderen niet alleen online, maar ook offline wil inspireren. Zeker als het gaat om een verdieping van je geloof. Want daar draait het boek om.

IMG_8140

Het boek heeft -zoals ik al schreef- 52 Bijbeloverdenkingen, voor elke week één. Het is een vorm van Stille Tijd in combinatie met handletteren. De overdenkingen bevatten bemoedigende en verhelderende teksten en uitleg over de liefde van God. Boven elke overdenking staat een verwijzing naar een Bijbeltekst en onderin een kijk -of luistertip voor een filmpje of lied. Vervolgens kun je aan de slag gaan met de handletteropdracht die erbij staat. Dit kan bijvoorbeeld zijn: ‘Letter je lievelingstekst uit de Bijbel’.

IMG_8144

Zelf ben ik van mening dat dit boek nooit zal vervelen. De overdenkingen kunnen in verschillende fases van je leven, weer hele andere dingen opleveren. En dus ook andere teksten om te letteren. Denk aan de opdracht die ik hierboven beschreef. Zelf heb ik niet één lievelingstekst uit de Bijbel, omdat in elke fase van je leven weer andere teksten belangrijk kunnen zijn. Op dit moment heeft de tekst ‘Hij geeft me kracht en leidt me langs veilige paden’ een heel bijzondere betekenis voor mij. Over een poosje kan dit weer een andere tekst zijn.

IMG_8141

Het is fijn om je op deze manier te verdiepen in een bepaalde Bijbeltekst. Het geeft je letterlijk een verdieping in je geloof. Het is even een moment om samen met God te zijn en aandachtig te luisteren naar wat Hij tegen je wilt zeggen. Een speciaal gevoel, kan ik je zeggen.

Ben je nou enthousiast geworden en wil je ook graag aan de slag? Het boek is o.a. verkrijgbaar bij uitgeverij ArkMedia voor €12.95. Hier kun je ook terecht voor speciaal LoveLetters posterkarton en LoveLetters pennen. Je kunt LoveLetters ook volgen op Facebook en Instagram en daar je creaties delen door hen te taggen.


Wil je meer weten over het handletteren a.d.v.h. boek LoveLetters? Informeer dan eens bij een Christelijke boekwinkel bij jou in de buurt over de LoveLetters handletterworkshops.

Op 21 april geef ik mijn allereerste handletterworkshop bij boekhandel Het Gouden Lint. Erg spannend, maar ik heb er enorm veel zin in. Uiteraard laat ik jullie weten hoe het was!

Ken jij het boek LoveLetters al?

Een gedachte over “LoveLetters #review

Geef een reactie

