Geplaatst in Handlettering, Open dagboek

Ik gaf een workshop!

Het was spannend, maar oh zo leuk! Zó leuk, dat dit écht niet de laatste was. Daarover ga ik je nog wel vertellen. Eerst maar eens terugblikken op die bijzondere vrijdagavond!

Wat vond ik het spannend. Een beetje eng ook wel. Alweer bijna twee weken geleden gaf ik op vrijdagavond mijn eerste handlettering workshop. Gelukkig had ik me goed voorbereid, want een goede voorbereiding is het halve werk, zoals ze altijd zeggen. Nou, dat kun je wel zeggen! Iedereen -op twee dames na- waren échte beginners. De meesten hadden zelfs nog nooit geletterd. Toen ik dat hoorde maakte mijn hart een sprongetje, want hoe leuk is het om onervaren letteraars te vertellen over datgene waar jij zo enthousiast over bent! Een enorme uitdaging ook wel!

De workshop gaf ik in Christelijke boekhandel Het Gouden Lint a.d.h.v. het boek LoveLetters. Hierover schreef ik ook al eens een review. Dit is een boek met 52 Bijbeloverdenkingen, met bij elke overdenking een handletteropdracht. Ik begon de workshop kort met wat informatie over het boek en vervolgens hebben we samen een overdenking gelezen en het bijbehorende lied gezongen. Daarna heb ik wat theorie over handletteren gedeeld. Iedereen begon met schetsen en naarstig zoeken naar mooie en leuke lettertypes om te letters. Een groep dames was nog nooit zó stil!

Omdat de meesten echte beginnelingen waren, was het niet alleen een uitdaging qua informatie die je deelt, maar ook qua tijd. Al gauw hadden we in de gaten dat het behoorlijk zou gaan uitlopen. Voor sommigen was dit geen probleem, maar anderen wilden -begrijpelijk- toch graag op tijd naar huis, aangezien de workshop tot 22u ’s avonds zou duren. Hierdoor waren sommige posters tijdens de workshop niet helemaal af gekomen, maar kon de pret thuis wel verder gaan!

Toch heeft dit ons er niet van weerhouden foto’s te maken van de posters. Bekijk hieronder een aantal resultaten. Knap toch?! Eén van de deelnemers mailde me achteraf nog foto’s van kaartjes die ze zelf thuis had gemaakt, omdat ze de smaak helemaal te pakken had. Zulke berichtjes zijn de leukste!


Uiteraard ga ik nog vaker workshops geven a.d.h.v. het boek LoveLetters, maar ik wil ook gewone handlettering workshops gaan aanbieden, speciaal voor beginners. Dit kan bij mensen thuis of op een door mij gekozen locatie. Als ik meer informatie heb, zal ik dit natuurlijk met jullie delen! Mailen mag altijd naar info@buttydaantje.nl

Heb jij al eens een handlettering workshop gevolgd?

Een gedachte over “Ik gaf een workshop!

Geef een reactie

