Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering

Combineer die twee!

Combineer die twee gewoon met elkaar. ‘Huh, waar heb je het over?’, hoor ik je denken. Nou, handletteren en illustraties. Een kaartje letteren is leuk, maar een illustratie erbij maakt het vaak nóg leuker. Geen tekentalent? No worries, ik heb een tip voor je!

Steeds vaker zie je dat handlettering wordt gecombineerd met illustreren. Geweldig als je dit kunt natuurlijk, maar helaas heeft niet iedereen een tekentalent. Neem mij. Ik kan dan wel letteren, maar illustreren is voor mij een stapje te ver. Sommige kleine doodles lukken me nog wel, maar ook hier ben ik geen ster in.

Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als stempelen. Zeker de clear stamps zijn ideaal te gebruiken bij je handletter creaties. Doordat clear stamps worden gebruikt met een arcylblok, kun je precies zien wáár je stempelt! Ideaal. Tegenwoordig vind je clear stamps niet alleen in de dure hobby winkels en shops, maar ook in winkels als de Action en Wibra. En ik moet zeggen dat de stempels uit deze winkels ook een goede kwaliteit bevatten! Hetgeen waar ik wél wat geld aan uit zou geven is een echt goed stempelkussen. Een voorbeeld hiervan zijn de Memento stempelkussens. Deze bevatten mooie dekkende inkt met zeer veel pigment.

Zelf vind ik het prettig om eerst te letteren en er daarna bij te doodlen of stempelen. Dit ontstaat vooral als de verhouding van mijn tekst op het kaartje toch niet helemaal naar mijn wens zijn. Een illustratie of doodle kan dan een fijne manier zijn om een gat op te vullen, zoals je hierboven op de foto’s van mijn snelle schetsjes kunt zien! Natuurlijk kun je ook eerst illustreren en er dan bij letteren. Zeker met een grote illustratie kan ik me goed voorstellen dat je daarvoor kiest. Er zijn eigenlijk geen regels voor. Je moet vooral doen wat jij mooi en leuk vindt.

Feest-2

Wil jij nou tóch liever zelf leren illustreren bij je handletter creaties? Dan is de Handletter -en Illustratie challenge van Hemelsblauw misschien wel wat voor je? Deze challenge is sinds deze maand van start gegaan. Voor €3 per maand ontvang je elke werkdag een stappenplan in je mailbox of in de besloten Facebookgroep. Per maand is dit een ander thema. Je kunt je op dit moment niet meer inschrijven voor de maand mei, maar eind deze maand beginnen de inschrijvingen voor juni. Meer informatie vind je hier!

Combineer jij weleens handletteren met illustraties?

Geef een reactie

