Geplaatst in Handlettering, Open dagboek

Wát een feestje!

Wauw, wat was het een bijzonder feestje afgelopen zaterdag. Het Handletter Event van LoveLetters. Ik ben zo dankbaar dat ik erbij mocht zijn. Naast dat we samen hebben gezongen en gekletst, hebben we natuurlijk ook geletterd.

Wat is het toch mooi om elkaar te kunnen en mogen inspireren. Zeker met teksten uit de Bijbel. Zoals ik in een vorige blog ook al schreef organiseerde de meiden van LoveLetters deze middag ter ere van de lancering van hun boek. Na een korte opening en sing-in nam elke (jonge) vrouw deel aan de beginner -of gevorderde workshop. Zelf nam ik deel aan de workshop voor gevorderden die geleid werd door Carlyn. Samen met Mirjam heeft zij het boek LoveLetters geschreven. Vanuit dit avontuur is ook haar bedrijfje Font Wonders ontstaan. Hiervoor maakt ze ontwerpen voor muurschilderingen, posters en kaarten. Daarnaast geeft ze dus ook workshops handlettering.

Bij de gevorderden workshop tijdens het Handletter Event kregen we de opdracht vanuit een cirkel te werken. Leuk, want dit doe ik vaker en is ook één van mijn favoriete manieren om handletter ontwerpen te maken. De tekst die ik gekozen had was: ‘Gods weg is volmaakt’. Bij het lezen van deze tekst ervaar ik letter rust. Ik mag gewoon alles lost laten en volledig op Hem vertrouwen, want Zijn weg is volmaakt!

Ik wilde tijdens deze workshop graag de kans grijpen om out of the box aan de slag te gaan. Niet volledig teruggrijpen op eerdere en vertrouwde lettertypes en ontwerpen, maar iets nieuws uitproberen. Best spannend, aangezien ik me had voorgenomen deze tekst te gaan inlijsten. Gelukkig hadden we tijd genoeg en maakten we dus eerst een aantal schetsen. Al gauw was ik tevreden en hoefde ik er alleen nog wat doodles en extra sierlijke lijnen aan toe te voegen. Uiteindelijk hadden we toch nog tijd tekort om de poster helemaal af te maken, maar het was ook zó gezellig! Gelukkig heb ik hem thuis in alle rust nog helemaal kunnen overtrekken met mijn fineliner en ben zeer tevreden over het eindresultaat.

Alle deelnemers kregen ook nog een hele toffe goodiebag mee naar huis. Ik ben zó blij met alle spulletjes die erin zaten. Ik kan weer lekker aan de slag met het maken van mooie handletter creaties en leuke post! Heb er al weer allerlei ideetjes door gekregen.

Heb jij een handletter creatie van jezelf in huis hangen?

3 gedachten over “Wát een feestje!

Geef een reactie

