Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering

Witte gelpen

Als je van handletteren houdt, is je ook vast niet ontgaan hoeveel verschillende soorten pennen er zijn die je hierbij kunt gebruiken. Zoveel, dat je het soms niet meer overziet. Eén pen mag toch echt niet in je collectie ontbreken, de witte gelpen.

Handletteren wordt het meest met een zwarte pen gedaan, maar wist je dat een witte gelpen hier ook heel geschikt voor is. Zeker op zwart -of kraftpapier komt een witte pen heel mooi uit. Het is dan bijna alsof het licht geeft.

IMG_8479

Máár een witte gelpen kun je ook mooi gebruiken voor het maken van schaduwen en versieren op zwarte letters. Het geeft net dat kleine extraatje. Met een paar puntjes of streepjes komt de letter meteen al meer tot leven.

Uiteraard kun je de letters ook meer tot leven laten komen wanneer je ze met een witte pen of zwart -of kraftpapier maakt. Je kunt er dan juist mooie kleureffecten maken of met een zwarte fineliner stipjes en streepjes op de letters zetten.

IMG_8481Zelf gebruik ik de witte gelpen Sakura Gelly Roll 08. Ook bestaat er de Gelly Roll Glaze. Deze pen geeft een 3D effect, waardoor de letters als het ware ‘op het papier’ liggen. Wanneer je er dan overheen gaat met bijvoorbeeld ecoline, krijg je een heel tof effect.

Gebruik jij een witte gelpen met letteren?

4 gedachten over “Witte gelpen

  1. Ik heb ook n witte gelpen, maar ik merk dat die t niet doet op bv gelatos of neo color. Dat vind ik wel jammer. Ik heb de mijne gekocht bij bykris. Over kleurpotloden (aquarel) heen doet hij t ook niet goed. Ik vind jouw idee van die witte “schaduw” super mooi. Is dat zwarte inkt waarover je de gelpen gebruikt? Dan ga ik t ns proberen.

    Liked by 1 persoon

    1. Met Gelatos heb ik het zelf nooit geprobeerd. Je zou dan de Gelly Roll Glaze eens kunnen proberen? Dit is een transparante inkt, waardoor die door de verschillende kleuren van je Gelatos mooi uit kan komen. Ik gebruik gewoon zwarte fineliners en daaroverheen de witte gelpen.

      Like

      1. Gelatos zijn te vet om met een gelpen overheen te gaan. Beter werkt een verfstift van uniposca. Een pen slibt dicht. Deze verfstift is te koop bij bykris.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

