Geplaatst in Reviews, Snailmail

Kaartjes Actie #interview

Als geen ander weet ik hoeveel voldoening het kan geven door met je creaties, goede doelen te kunnen steunen. Zelf doe ik dit via mijn shop. Ook Irma Buwalda zet zich in voor goede doelen, want zij weet dan weer als geen ander weet hoe hard die steun nodig is!

Via de Snailmail Sunday afleveringen van EliseDingen op YouTube leerde ik de ‘kaartjes-actie’ van Irma Buwalda kennen. Meteen was mijn interesse gewekt bij het zien van haar onwijs leuke kaarten. Zij zet haar talent in voor de Maag Darm Lever Stichting en vertelt hier meer over in het interview dat hieronder volgt.

Wat leuk Irma, om jou te mogen interviewen.
Vertel eens wat meer over jezelf.

Hoe oud ben je? Studeer of werk je? Wat zijn je hobby’s?
Mijn naam is Irma, ik ben 23 jaar en dol op creatief bezig zijn. Vooral tekenen en schilderen vind ik erg leuk, maar ik haak ook amigurumis, maak sieraden van fimoklei en bedenk elke keer wel weer een nieuwe hobby om mee te beginnen. Studeren of werken zit er voor mij helaas niet in. Ik ben al een aantal jaar volledig afgekeurd vanwege mijn slechte gezondheid. Desondanks geniet ik van alles wat nog wel mogelijk is en hoef ik mij niet te vervelen.

aquarelset_irma
Fotografie: Irma Buwalda

Sinds een paar jaar weet je dat je ziek bent.
Kun je hier iets meer over vertellen?
In 2011 kreeg ik te horen dat ik de ziekte van Crohn heb. Ik was hiervoor al een lange poos ziek. De ziekte van Crohn is een chronische darmontstekingsziekte, waarbij je immuunsysteem je darmen aanvalt. Hierdoor ontstaan pijnlijke zweren in je darmen. Ook heb ik veel last van extreme vermoeidheid en pijn in mijn pezen en gewrichten. De oorzaak van deze ziekte is nog niet bekend, ook kun je er niet van genezen. Er zijn wel medicijnen om het zoveel mogelijk te onderdrukken. Helaas werken deze medicijnen niet voor iedereen en is de werking vaak niet voor altijd. Veel van deze medicijnen geven ook nare bijwerkingen, maar het is goed dat ze er zijn.

Jij zet je in voor de Maag Lever Darm Stichting.
Wat doen zij precies?
De Maag Lever Darm Stichting faciliteert onder andere onderzoek naar de oorzaak van deze ziekte en het maken van betere medicatie. Hierdoor hebben patiënten, zoals ik, waarbij de medicatie niet goed werkt, in de toekomst betere opties en minder hevige bijwerkingen. We hopen dat deze ziekte in de toekomst beter te behandelen zal zijn. Er zijn nu een hoop nare onderzoeken en operaties nodig voor patiënten.

Hoe begon je je initiatief om kaarten voor deze stichting te verkopen?
Ik schilder al een aantal jaar illustraties met aquarelverf. Ik vind het heerlijk om even lekker te schilderen en te kunnen ontspannen. Op een gegeven moment werd de stapel met illustraties zo groot, dat ik steeds vaker de opmerking kreeg dat ik hier meer mee moest gaan doen. Het leek mij erg leuk om ansichtkaarten te laten drukken. Post versturen en ontvangen is hartstikke leuk en kan echt iemands dag maken. Ook kun je natuurlijk de kaarten inlijsten of gewoon ergens ophangen. Ik besloot de opbrengst aan de Maag Lever Darm Stichting te doneren zodat ik ook mijn steentje bij kan dragen aan een betere toekomst voor patiënten.

illustratie_irma
Fotografie: Irma Buwalda

Wat bijzonder dat je dit doet.
Waar zijn jouw kaartensetjes bestellen?
De kaarten kun je bestellen door mij een privé bericht te sturen via mijn Facebook-pagina of via Instagram met hierin jouw adres en hoeveel setjes je wilt bestellen. Mailen via kaartjesactie@gmail.com mag ook. Een setje met 5 ansichtkaarten kost 5 euro (incl. verzendkosten) en dan steun je ook nog eens de Maag Lever Darm Stichting.

kaartjes-actie
Fotografie: Irma Buwalda

Wauw, wat mooi en bijzonder hoe Irma zich inzet voor deze stichting! Neem zeker een kijkje op haar Facebook-pagina en/of Instagram. Ze maakt geweldig leuke kaarten. En vergeet natuurlijk niet -als je je dat kunt veroorloven- een setje kaarten aan te schaffen. De gehele opbrengst gaat dus naar de Maag Lever Darm Stichting. Op haar speciale actie pagina kun je zien hoeveel geld ze al heeft opgehaald.

Kende jij de actie van Irma Buwalda al?

4 gedachten over “Kaartjes Actie #interview

  1. Wauw wat een leuke kaarten. En wat bijzonder dat ze zich met haar talent inzet voor deze stichting!! En dat terwijl ze nog zo jong is. Leuk hoor. Ik ga zeker ns kijken op haar pagina.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

