Geplaatst in 'Zelluf Doen' - DIY KIDS, DIY voor jou, Open dagboek

Peuter af #DIY

Nog een paar maanden en dan is mijn oudste peuter opeens geen peuter meer. Vier wordt ze al. Een kleuter. Ja, het klinkt cliché, maar wát gaat de tijd snel! Na de zomer gaan we een hele nieuwe fase in, de basisschool. Hoe zou dat nou weer zijn? Eerst nog maar eens flink genieten van alle tijd die ik nog samen met haar kan doorbrengen én natuurlijk het afscheidsfeestje op de peuterspeelzaal.

Eigenlijk is dat best dubbel, een afscheid vieren. Toch is dat wat we gaan doen, maar we vieren vooral de nieuwe fase die we ingaan. Het is zo spannend allemaal! Natuurlijk hoort er bij het afscheidsfeestje een toepasselijke traktatie. Na wat speurwerk vond ik er één waar ik direct verliefd op werd. Een hele poos geleden al. Ergens ben ik dus stiekem heel blij dat ik hem nu éindelijk kan voorbereiden. *YAY*

Het duurt nog eventjes, maar toch wilde ik deze onwijs leuke traktatie vast met je delen. Wie weet was jij ook nog wel op zoek. Wel zo leuk als je hem dan nu nog kunt voorbereiden! Ik houd van originele trakaties zónder snoep of koek. Het liefst zo gezond mogelijk.

IMG_8608

Wat heb je nodig?
– Rozijntjes
– Diertjes (plastic/hout)
– Touw

Eigenlijk valt er niet veel uit te leggen, behalve dat het vastknopen van de rozijndoosjes op de ruggetjes van die dieren moeilijker is dan gedacht. Had ik maar niet voor wilde dieren moeten kiezen, haha! Het is namelijk best een strijd met die beesten hoor, die poten gaan alle kanten op. Máár de aanhouder wint, mét een leuk resultaat. Vind je niet?! De diertjes kocht ik trouwens bij AliExpress. Ik betaalde voor een zakje met 12 plastic dieren €2.50.

Wat trakteert (of trakteerde) jouw kind als afscheid op de peuterspeelzaal?

Geef een reactie

