Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering, Snailmail

Kleur je postkaarten

Ga je binnenkort op vakantie? Altijd leuk om vanaf je vakantieadresje wat kaartjes te sturen, toch? Nu kun je natuurlijk in de buurt van je vakantiebestemming kaartjes kopen, maar ga eens voor anders dan anders.
Een poosje geleden was ik weer eens in mijn favoriete winkel (ja, de Action inderdaad!) en kocht daar een heel leuk blok. Hierin zitten 30 postkaarten om in te kleuren. Al eerder heeft de Action iets soortgelijks in hun collectie gehad, maar deze hebben een net iets ander formaat. Daarbij hebben deze kaarten op de achterkant adreslijntjes en een postzegelvakje. Dat maakt het wel af natuurlijk.

IMG_8610

Ik geloof dat er vier verschillende design blokken verkocht worden. Ik vond deze het leukste. Nóg leuker vind ik dat bij sommige kaarten veel witruimte te vinden is. Dit maakt het mogelijk om er nog leuke teksten bij te letteren en het nóg persoonlijker te maken.

Morgen verstuur ik de #DutchPostcardSwap3 waar ik dit keer voor het eerst aan meedeed, en uiteraard stopte ik er ook een kaartje uit dit blok bij. Toch heb ik hem niet als postkaart gelaten, maar ingelijst. Dit vanwege de Twinmarkers die ik gebruikte en erg doordrukken. Máár helemaal niet erg, want ook op deze manier zijn de kaarten hartstikke leuk te gebruiken. Er zitten een aantal hele zoete illustraties tussen. Zo leuk voor op een kinderkamer.

Zoals ik al schreef drukken Twinmarkers dus erg door, maar met potloden kun je natuurlijk ook heel mooi werken. De postkaarten met de verschillende plaatjes kun je eventueel ook nog uitknippen en verwerken in een snailmail 🙂

IMG_8611

Had jij deze postkaarten van de Action al gespot?

2 gedachten over “Kleur je postkaarten

Geef een reactie

