Geplaatst in Geluk van LadyBug, Handlettering, Open dagboek, Snailmail

#DutchPostcardSwap

Zo ben je nog compleet bezig met de organisatie van je eigen swap, en zo ben je zelf opeens deelnemer. Cadeautjes inpakken blijft gewoon leuk. En omdat ik zo blij word van geven, besloot ik zelf ook weer eens mee te doen met een swap. Dit keer de #DutchPostcardSwap.

De Dutch Postcard Swap is een initiatief van Anne. Deze swap wordt als brievenbuspost verzonden en bestaat uit vijf postkaarten die op een mooie, leuke, gezellige manier zijn ingepakt. Twee van de vijf kaarten moeten handgemaakt zijn. Daarnaast is het verplicht om 1 cadeautje aan de swap toe te voegen, passend bij je swapmaatje. Iedereen die meedoet, deelt een moodboard op Instagram, zodat je swapmaatje een indruk kan krijgen van jouw favorieten en wensen.

Ik had een swapmaatje met een totaal andere smaak dan ik. Dat zijn de leukste! Lekker uitdagend. Bij haar moodboard schreef ze vooral van oud-roze te houden, zwart/wit, mooie quotes en koffie. Nou, hier kon ik wel wat mee! Zeker de quotes, aangezien ik veel met handlettering bezig ben. Ik besloot twee kaartjes te letteren. De quotes vond ik op haar account. Verder heb ik vier zwart-wit kaartjes gekozen met leuke, mooie teksten.

Ik wilde de swap graag als brievenbusdoosje verzenden en koos er daarom voor hem helemaal op te vullen. Als cadeautje had ik een ingekleurde postkaart van de Action ingelijst, met daarbij een geletterde tekst (zie deze blog). Omdat dit cadeautje meer voor haar zoontje was bedoeld, stopte ik er voor mijn swapmaatje zelf nog leuke kleine extraatjes bij als een lipgloss, gezichtsmasker en een kralenhanger uit mijn shop.

Zelf ontving ik natuurlijk ook een swap en mocht deze zaterdag uitpakken. Prachtige kaarten ontving ik, precies van de merken die ik in mijn moodboard had gedeeld. Daarbij had ze er leuke stickers, washitape-samples en mooie handgemaakte zentangle kaarten bij gedaan.

gekregen swap

Heb jij al eens meegegaan aan een swap? TIP: in oktober organiseer ik samen met Tessa de 3e editie van de Handlettering Swap!

Geef een reactie

