Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering, Reviews

Speciaal voor…jou! #GIVEAWAY

De ene winactie loopt vandaag af, en de volgende start alweer. Wat een feest! Maar dat mag ook wel. Een feestje als deze komt altijd gelegen, toch? Vandaag laat ik je weten wat voor juffenbedankjes ik maakte. Hetgeen wáármee ik dat deed, kun jij winnen!

Het einde van het schooljaar is nu écht in zicht. Volgende week woensdag hebben mijn peuterdochters hun laatste schooldagje. Op de kinderboerderij hier in de wijk geven ze een feestje om het schooljaar af te sluiten. En natuurlijk horen daar juffenbedankjes bij.

Vorig jaar gaven mijn dochters elke (hulp)juf een glazen pot gevuld met drop en daaraan een kaartje “‘T zit d’rop!”. Dit jaar is het iets soortgelijks, maar in een ander jasje. Wederom kocht ik potten bij de Action, dit keer van geglazuurd aardewerk. Allemaal in een ander kleurtje. Hierop wilde ik graag hun namen van de juffen letteren met een speciale porseleinstift. Na de Action en Xenos zonder succes grondig te hebben afgestruind, besloot ik een Edding porseleinstift te bestellen bij Marjoleins Creations. ‘Heb ik meteen een goede’, was mijn motivatie. En of het een goede is! Ook kreeg ik er nog een aantal leuke kleine extraatjes bij. Zo leuk!


Ik kon dus eindelijk aan de slag. Het viel me meteen op dat de stift erg prettig schrijft door de flexibele punt. Daarbij kun je -voor het inbranden- nog wat correcties aanbrengen door het voorzichtig uit te vegen met een doekje. Ik heb besloten de inkt niet te laten inbranden, omdat er duidelijk op de potten staat aangegeven niet tegen de oven te kunnen. Geen probleem, want na 15 minuten was de inkt helemaal droog. Toch is het wel raadzaam, want het inbranden zorgt ervoor dat je decoratie vaatwasserbestendig wordt. Wel zo handig!

Waar ik de potten mee ga vullen, moet ik nog eens goed over na denken, maar ik vond het in ieder geval een geslaagd resultaat. En wat nou zo leuk is, is dat Marjolein nog een extra pen meestuurde met de mededeling deze weg te mogen geven aan één van de lezers van mijn blog. Wauw, wat lief en leuk! En wat boffen jullie weer.

De pen die ik mag weggeven is dus een porseleinstift van Edding. Hij is in de kleur turqoise en kan gebruikt worden op porselein, geglazuurde keramiek en ovenvast glas. Hoe je de inkt kunt inbranden in de oven staat kort uitgelegd op de stift zelf.

IMG_8636

Wil je graag kans maken? Doe dan het volgende: Laat in een reactie weten wat jij zou tekenen/beschrijven met de porseleinstift.

Het zou leuk zijn als je Marjolein en mij zou willen volgen op social media, maar dit is niet verplicht. Vriendinnen taggen in de berichten op social media mag natuurlijk altijd! Hoe meer mensen er mee kunnen doen, hoe gezelliger!

MarjoleinsCreations: Instagram | Facebook
buttydaantje.nl: Instagram | Facebook

Heb jij al eens gewerkt met een porseleinstift?

14 gedachten over “Speciaal voor…jou! #GIVEAWAY

  1. dat lijkt me leuk, ik zou er op een vaas mee willen schrijven, een grapje bv zoals , jij mag de bloemetjes buiten gaan zetten…of een bord waar we koekjes op kunnen bakken…en uitdelen..

    Liked by 1 persoon

  2. Ik zou een mooie beker of pot handletteren, als ik weer in staat ben door de behandeling, voor mijn huisarts. Dit omdat hij een enorme steun is nu en echt altijd tijd vrij maakt. Niets is hem teveel.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik zou een heerlijk groot theeglas voor mijzelf kopen en heb door het schrijven van mijn naam hem helemaal toe eigenen. Als de rest van het gezin erg jaloers is zal ik hun ( longdrink-) glas ook beschrijven.

    Liked by 1 persoon

  4. Ow wat leuk! Ik weet nog niet wat ik ermee zou beschrijven. Maar dat komt vanzelf in me op als ik m eenmaal heb. Ik heb ook hele creatieve dochters vol ideeën. 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Ohh wat suuper leuk en handig! Voor school moeten mijn vriendinnen en ik geld op halen voor arme mensen, en wij bedachten om wat leuks te handletteren op mokken en glazen en die dan te verkopen, deze stift komt daarbij heel goed van pas 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

