Geplaatst in DIY voor jou, Reviews, Snailmail

Kleur je washitape

Afgelopen weekend was ik weer eens bij de Action en vond hier een heel tof product. Een DIY product. Het bracht me meteen op leuke ideeën en kon niet wachten het met jullie te delen. Dus bij deze.

Soms koop je iets waar je gewoon helemaal enthousiast van word. Althans, ik wel! En hoewel ik geen washitape meer mocht kopen van mezelf, kon ik deze echt niet laten liggen. Dit is namelijk geen gewone tape, maar een ‘kleur je eigen washitape’. Hoe origineel! Dat wilde ik natuurlijk uitproberen.

IMG_8765

Ik kocht twee verschillende printjes. Eén met bloemetjes en de andere met vlinders. De tapes zijn breder dan de meesten zijn. Ik heb ze op verschillende manieren geprobeerd, met verschillende materialen.

Als eerst begon ik met de bloemetjes tape op kraftpapier. Ik besloot eerst eens de twinmarkers uit te proberen. Direct viel het mij op dat de inkt vrij lang nat blijft. Vermoedelijk omdat de tape van glad papier is gemaakt. Ook kun je het beste werken met felle kleuren, deze komen het mooiste uit op het papier. De inkt trekt uiteindelijk nog best veel in het papier, waardoor je lichte kleuren niet goed kunt zien.

De andere tape, met vlinders, probeerde ik uit op een witte envelop, met kleurpotloden. Mijn belangrijkste tip; gebruik goede kwaliteit kleurpotloden, anders lukt het je niet de tape in te kleuren. Mijn BIC kleurpotloden waren nauwelijks te zien op de tape, terwijl mijn Bruynzeel potloden perfecte pigment afgaven en duidelijk te zien waren. Even uitproberen dus!

IMG_8766

De Action verkocht ook nog andere printjes van deze washitape. Een pakje kost €0.79.

Welke vind jij het leukst?

4 gedachten over “Kleur je washitape

Geef een reactie

