Geplaatst in DIY voor jou, Snailmail

Dit mag niet missen!

Er zijn een aantal dingen die echt niet mogen missen. Nouja, niet mogen. Het mag wel, maar ík móet het met je delen. Klinkt vaag hè?! Ik heb het over snailmail. Over producten die je kunt gebruiken bij het snailmailen. Nieuwsgierig geworden?

Er zijn zoveel dingen die je kunt meesturen en gebruiken bij snailmail. Maar deze kende je misschien nog niet..? Uiteraard deel ik ze maar al te graag met je!

1. Washi samples
Washi samples zijn ontzettend leuk om bij een snailmail te doen. Ook leuk om uit te wisselen. Als je net als ik (té) veel washitape hebt liggen, dan kunnen daar best een aantal samples van worden gemaakt. Dit kan om een label of een stevig stuk papier. Zelf gebruik ik graag de plastic klosjes die ik via AliExpress kocht. Hierin zit ook een gaatje, waardoor je hem ook leuk kunt gebruiken bij het dicht strikken van een pakje/setje.

2. Papieren onderzetters
Je denkt er misschien niet snel aan, maar deze zijn zo leuk om te gebruiken bij een snailmail. Ook bij het inpakken van kaarten of goodies. Wanneer je een onderzetter dubbel vouwt, kun je hem leuk om de bovenkant van een zakje vouwen. Nietje erin, en klaar. Geeft meteen een leuke uitstraling. Ik gebruik ze soms ook gewoon als versiering in een snailmail. Meestal als achtergrond met een leuke sticker erop. Het geeft net wat extra’s.

3. Dubbelzijdig tape
Dit is zó ideaal! Fijner dan alles -of hobbylijm, vind ik dan. Dit zorgt er namelijk al snel voor dat het papier bobbelt. Daarnaast merk ik ook dat de tape beter en steviger plakt dan lijm. Zeker bij het opplakken van kaartjes of het maken van leuke vakjes, gebruik ik deze tape maar al te graag. Ik kocht hem op de knutselafdeling van de Action voor maar €0.39 per rolletje. Hebben dus!

Welke van bovenstaande tips ga jij gebruiken?

2 gedachten over “Dit mag niet missen!

Geef een reactie

