Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering

Letteren op herfstbladeren

Vandaag gaat het stormen. Dat is de voorspelling althans. Heerlijk weer dus om eens wat nieuws uit te proberen. Met een witte gelpen en een prachtig herfstblad ben je al een heel eind op weg. Letter je mee?
Laatst zocht ik wat leuke inspiratie op Pinterest en kwam toen deze prachtige bladeren tegen. Meteen dacht ik; ‘Wat een leuk idee! Letteren op herfstbladeren, dat kan natuurlijk ook!’. Die middag heb ik meteen mooie herfstbladeren gezocht met mijn dochter, maar kwam er thuis al snel achter dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt.

Photo-Sep-22-10-56-20-AM

Ten eerste is een blad zeer kwetsbaar. Te hard drukken met je pen moet je dus voorkomen. Ik merkte dat zowel mijn witte gelpen (Sakura Gelly Roll) als mijn zwarte fineliner (Micron 0.5), steeds minder inkt af begonnen te geven naarmate het letteren vorderde. Alleen heel zacht letteren met de witte gelpen, zorgde voor een enigszins mooi resultaat.

Maar dan, hoe houdt je de bladeren mooi? Meteen nadat je erop hebt geletterd, moet je de bladeren eigenlijk tussen een pers of boek stoppen. Wanneer je dit niet doet, zullen ze de volgende dag helemaal opgekruld zijn. Zonde! Zorg ook dat de bladeren die je gebruikt nog ‘vers’ zijn en niet al wat ouder. Het blad gaat dan veel sneller kapot en letteren zal ook niet meer zo gemakkelijk gaan.

IMG_9058
Dan de nerven, die zitten toch wel een beetje in de weg. Het beste is dus om een blad te pakken met zo min mogelijk nerven in het midden. Dit lukte mij helaas niet, maar wellicht vind jij wel het perfecte blad!

Heb jij dit al eens uitgeprobeerd?

Een gedachte over “Letteren op herfstbladeren

Geef een reactie

