Geplaatst in DIY voor jou, Handlettering, Reviews

Glass Markers

Zo af en toe móet ik gewoon even naar de Action. Ik maak voortaan maar een lijstje als ik ga, want het is me al té vaak gebeurd dat ik thuiskwam met een hele tas, en dan net datgene waar ik voor ging was vergeten. Oeps! Gelukkig heb ik afgelopen keer wel gehaald wat ik nodig had + een leuke ontdekking.

Glass Markers, ik had ze nog nooit gezien. Volgens de verpakking zijn ze speciaal voor op gladde ondergronden als metaal, glas en porselein. Dat wilde ik natuurlijk gaan uitproberen als handlettering fanaat. Ik had laatst al een schaaltje geletterd met een porseleinstift van Edding, maar ik was ook wel benieuwd naar deze.

In één verpakking zitten vier markers, waarvan twee in metallic kleur. Ik koos voor twee verschillende pakjes, maar er waren nog meer kleuren verkrijgbaar. De markers zijn op waterbasis, en daarmee dus niet vaatwasserbestendig. Wanneer je het 10 minuten laat drogen, kun je het niet meer uitvegen met je vingers en is de inkt helemaal droog.  Je kunt je creatie of ontwerp gewoon weer uitwissen met een natte doek.

Ik besloot de markers eens te proberen op een glazen vaasje. Wat me meteen opviel is dat niet alle markers evenveel dekken qua inkt. Erg jammer, vooral van sommige metallic kleuren. Degenen die het meest dekten waren de metallic pink, metallic gold, solid black en solid mint. De andere metallic kleuren vond ik -naast het feit dat ze niet echt dekkend waren- ook niet echt metallic ogen.

Wellicht komen de andere kleuren beter uit op een andere ondergrond. Binnenkort zal ik ze ook eens gaan proberen op wit porselein. Wie weet komen de metallic kleuren dan mooier uit?

Al met al ben ik wel heel blij met de markers, zeker met degenen die mooi dekken. Die passen ook goed bij de Kerst en kan ik tegen die tijd mooi gebruiken om een mooie quote op het raam mee te letteren.

Heb jij deze Glass Markers al in huis?

5 gedachten over “Glass Markers

Geef een reactie

